cropped-Sderot-removebg-preview.png

אדריכל, מגזין אדריכל

באור עקיבא

הופכים חלל קטן לגדול עם אדריכל באור עקיבא

לעצב חלל קטן, בין אם מדובר בחדר או בבית כולו, זו לא משימה פשוטה בכלל והרבה אדריכלים באור עקיבא, עדיין לוקחים פרויקטים כאלו גם מתוך אהבה לתחום אך גם מתוך האתגר שהם מציבים. כשמדובר בחללים קטנים, לכל אלמנט בחדר יש משמעות. צבע התאורה, גובה התקרה, הרהיטים שממלאים את החלל ואפילו המרצפות הצובעות את הרצפה, כל אלמנט אדריכלי ועיצובי תופס מקום משמעותי יותר ויכול בעצמו להוות את ההבדל בין חדר קטן ודחוס לחלל רחב ואלגנטי. אז איך עושים את זה? 

 

מנצלים את החלל

כשמתכננים חללים קטנים חשוב להתחשב בכל דבר בחדר ולראות מהי הדרך הטובה ביותר לבצע אותו כך שעדיין החלל יישאר כמה שיותר רחב ונוח. למשל, אם ניתן להגביה את התקרה בחדר, כדאי לעשות זאת. אם ישנה אפשרות לייצר נישות בקיר ובכך להוסיף עוד חללי אחסון שונים שלא גורעים מתוך שטח החלל, מה טוב. הדלת יכולה להיפתח החוצה? עדיף מאשר פנימה. אדריכל מקצועי באור עקיבא יודע להציע לכם את הפתרונות הטובות ביותר עבור ניצול נכון של החלל המדובר כדי שאפילו החלל הקטן ביותר בבית, ירגיש כמה שיותר מרווח.

משמעותו של צבע 

בכל הנוגע לבחירת הצבעים הנכונה עבור חדר או בית קטנים, אין ספק שלכל בחירה תהיה השפעה מהותית על החלל. בחללים קטנים חשוב לבחור בצבעים בהירים אשר משפרים את תחושת המרחב שתרגישו בחלל וישנן טכניקות שונות שיכולות אף לתרום לתחושה שהחלל המדובר הוא גדול יותר ממה שהוא. למשל אם תצבעו את הקירות עד כמה סנטימטרים מהמפגש עם התקרה, תגרמו לחלל להרגיש יותר גדול. גם צביעה של אחד הקירות בצבע שונה מהיתר, יכולה להוסיף לתחושת הגודל של החלל כאשר בוחרים את הקיר הנכון. התייעצו עם האדריכל שלכם לגבי בחירת הקיר הנכון עבור כך ותצליחו להגדיל את החדר או הבית בעזרת צביעה של הקיר בלבד!

לחצו כאן ליצירת קשר עם צבעי באור עקיבא!

הופכים הכל לשימושי יותר

דרך נוספת להגדיל חדרים קטנים היא להוסיף להם מקומות אחסון שלא גורעים מהשטח שלהם למשל בעזרת בניית נישות מגבס או ארונות שהולכים לגובה ולא הצידה וכמובן שימוש במדפים בחלל הקטן תעזור הרבה יותר מהצבת שידות מסיביות בתוכו. התכנון האדריכלי מראש יכול לכלול את אותם חללים מיוחדים לאחסון לכן חשוב לתת קודם כל משמעות לחלל ואז להתייחס אליו בהתאם. למשל חדר ילדים יצטרך הרבה מקומות אחסון בעוד שתא שירותים יוכל להישאר ללא אותה כמות של מקומות אחסון ועדיין לשרת אתכם נאמנה.

 

ועוד דבר שאולי יותר רלוונטי למעצבי הפנים אבל בחדרים קטנים חשוב לבחור חפצים ורהיטים שיש להם יותר משימוש אחד מובהק. למשל מדפים שמחוזקים לקיר בעוצמה של מדרגות כך שמצד אחד תוכלו לאחסן עליהם דברים ומצד שני תוכלו להשתמש בהם כסולם שיעזור לכם להגיע למדפים גבוהים יותר, יחסכו לכם רהיט שלם בתוך החדר. אדריכל מקצועי שמתחשב בכל אלו, יוכל לתכנן את החדר מראש כך שתוכלו כבר להכין עבורו רהיטים עם שימושים רבים שמנצלים את כל החלל בצורה הטובה ביותר.

לעוד פרטים על מעצבת פנים באור עקיבא לחצו כאן!

 

 מוסיפים עוד גובה

כשאנחנו מדברים על גובה, לא מדובר רק על גובה התקרה או הארונות. הרכיבו על הרהיטים בחלל רגליים יותר גבוהות מהנורמה. הרגליים הגבוהות יותר, יגרמו לאשליה שהחדר שלכם הוא רחב יותר! כן! ובנוסף לרגליים הגבוהות שתרכיבו, תלו בחדר מראות בחוכמה. אם תתקינו מראה ארוכה בצמוד לחיבור עם הקירות מצידו של קיר אחד, תוכלו להקנות תחושה של חדר גדול יותר שנמשך גם מעבר לסופו של הקיר.

 

ומה לגבי הרצפה?

הרצפה היא חלק משמעותי מהחדר ולכן, צבע וסוג הרצפה יעשה המון לחדר או בית קטן. בנוסף, אם יש מעט חלונות בחדר, רצפה בהירה תביא להשתקפות חזקה יותר של השמש בה וכך תכניס הרבה יותר אור לחדר שיש בו בדרך הרבה פחות שמש. יתר על כן, רצפת פרקט למשל שנפרס לאורכו של החדר, גורם גם לאפקט נכון יותר עבור חלל קטן. לרצפה יש משמעות גדולה כאשר מדובר בחדר קטן ולכן חשוב לתת את העבודה לאדריכל מקצועי שיודע להתמודד עם האתגר במקצועיות ולהעניק פתרון שמניח את הדעת.

מחפשים פרקטים באור עקיבא? לחצו כאן!

 

שטיחים תוחמים

אם הדירה שלכם כולה היא כולה בעלת שטח מצומצם, הרבה פעמים כדאי יהיה לכם במקום להפריד את חדרי הדירה בקירות שלוקחים מקום מעצם היותם, לפרוס שטיחים באזורים מסוימים בדירה ובכך לתחום אזורים עם מטרה אחרת או לצורך העניין להשתמש גם בטפטים יכול לעזור בנושא הזה. למשל איפה שתכננתם שיהיה פינת העבודה שלכם, תוכלו לפרוס שטיח בהיר על הרצפה תחת השולחן ועד סופו של הכיסא וכך להפריד בין החלל המיועד לעבודה לבין יתר חללי הבית בלי לתחום את החדר בקיר. שיטה זו להקלה על העומס בחלל מתאימה במיוחד עבור דירות סטודיו בהם כל הבית מורכב מחלל אחד פתוח אך הדבר נכון לכל חדר או חלל וייעוץ של אדריכל באור עקיבא יעזור לכם להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.



לסיכום של דבר

חדר או בית קטן לא חייב להיות עמוס בדברים, חנוק וחשוך. יש הרבה דברים שתוכלו לעשות כדי להגדיל את התחושה של החלל שלכם ועם תכנון נכון על ידי אדריכל מקצועי, אין סיבה שלא תצליחו. אדריכל באור עקיבא יודע לתת לכם מענה עבור האתגר של התכנון הנכון של החדר או הבית הקטן ולכן, אתם ממש לא לבד בסיפור הזה. עם אדריכל מקצועי תוכלו להקנות גם לחלל הקטן ביותר בבית שלכם את ההרגשה שהוא רחב ונעים.

 

בהצלחה!

תפריט נגישות