cropped-Sderot-removebg-preview.png

אדריכל, מגזין אדריכל

באור עקיבא

סגנונות שונים של אדריכלות באור עקיבא

סגנון אדריכלות פרובינציאלי * סגנון אדריכלות כפרי * סגנון אדריכלות נורדי * סגנון אדריכלות תעשייתי * סגנון אדריכלות מודרני * אדריכלות בסגנון רטרו * אדריכלות בסגנון וינטאג' * לסיכומו של עניין.

 

בעבר, כל אזור היה מעוצב באותה צורה והאדריכלות המקומית הייתה מאוד אחידה. בימינו לעומת זאת, ניתן לראות באותו רחוב מגוון רחב של סגנונות אדריכלות שונים שהופכים כל שכונה באור עקיבא למעניינת יותר ובעלת אופי ייחודי משלה. סגנונות אדריכלות שהולכים שנים אחורה משתלבים בהרמוניה עם סגנונות אדריכלות מודרניים או עכשוויים יותר בחן ואתם ממש יכולים לבחור את הסגנון של הבניה שלכם עם אדריכל מקצועי באור עקיבא.

 

האדריכלות העוטפת את הבית שלכם מהווה את הבסיס לכל מה שימלא אותו בהמשך ובעיקר, לאיכות החיים שלכם. כדי להתאים את התכנון האדריכלי בצורה הטובה ביותר לצרכים ולרצונות שלכם, הכנו לכם כאן מדריך על סגנונות האדריכלות הנפוצים כדי שתוכלו להגיע לאדריכל באור עקיבא עם עוד קצת ידע שיעזור לכם לבחור נכון יותר בעבורכם.

לחצו כאן לעוד פרטים על אדריכל באור עקיבא!

סגנון אדריכלות פרובינציאלי

פרובנס זהו אזור בדרום צרפת שבעבר היווה לבית עבור המתיישבים הכפריים של המדינה. הסגנון האדריכלי הזה מכיל בתוכו את האזורים הכפריים בכל דרום צרפת ולא רק בפרובנס אך שם מקורו. מדובר בבנייה כפרית אותנטית, שמשתמשת בעץ ואבן בעיקר ויוצרת מבנים שנראים פשוטים וביתיים במיוחד. העיצוב הפרובינציאלי נעזר בעיקרון המנחה של הפשטות ונותן לה מקום מרכזי בתכנון הבית. יש בו שימוש נרחב בחומרים טבעיים כמו ברזל, עץ, אבן ונוספים. אדריכלות פרובינציאלית משתמשת באלמנטים הטבעיים ומקנה להם מיקום מרכזי בתכנון הבית. בית בסגנון הזה ייראה פשוט ויכלול בתוכו שילוב של חומרים רבים. על אף היותו "פשוט" האדריכלות הפרובינציאלית היא ייחודית ומרשימה מאוד בימינו כך שבחירה בסגנון אדריכלות זה ממש לא הופך את הבית שלכם לרגיל.

סגנון אדריכלות כפרי

אדריכלות כפרית יכולה להזכיר מעט את הפרובינציאלית אך כאן מדובר על סגנון מתקדם יותר של הבניה הכפרית, כזה שנפוץ יותר בארצות הברית לדוגמא ומתחיל משנים מאוחרות יותר. הסגנון הכפרי מעניק לבית שלכם אווירה חמימה ועוטפת דרך אלמנטים מחבקים, צבעים חמים וחשיפה של יסודות הבית כמו קורות העץ החשופות בתקרה או לשימוש בלבנים חשופות במטבח. 

אדריכלות כפרית נעזרת בחללים גדולים ופתוחים ומשתמשת באור הטבעי כדי להאיר את הבית בצורה המיטבית ובכמה שפחות התערבות טכנולוגית. בדרך כלל, תכנון הבית בסגנון אדריכלות כפרי ידרבן אתכם גם לעצב את הגינה שלכם בהתאם כך שזו תמשיך את הסגנון הכפרי גם מחוץ לבית.

לפרטים נוספים על גנן באור עקיבא לחצו כאן!

 

סגנון אדריכלות נורדי 

הסגנון הנורדי נולד בארצות הנורדיות ומשתמש בעיקר באורה של השמש בתוך הבית ובשימוש בצבעים בהירים שמזכירים קצת את חוף הים. הסגנון הנורדי מעניק לאדריכלות הבית שלכם מראה נקי עם קווים ישרים והרבה חלונות. הריהוט שמלווה את האדריכלות של הבית בסגנון זה יהיה לרוב מעץ והשימוש בחומרים טבעיים יבוא לידי ביטוי יותר בתוך הבית מאשר מחוצה לו.

לפרטים נוספים של מעצבת פנים באור עקיבא לחצו כאן!

 

סגנון אדריכלות תעשייתי

הסגנון התעשייתי הופך להיות פופולארי מאוד בשנים האחרונות. הוא נקרא כך בגלל הדמיון שלו למפעלי המהפכה התעשייתית מלאת הקיטור והמתכת ולכן גם נותן מקום מרכזי לאלמנטים ממתכת ומעץ ולשימוש בגלגלי שיניים, בחלקי צנרת מעוצבים ובבטון תעשייתי ברהיטי הבית. זה אולי נשמע מוזר אבל תאמינו לנו, זהו אחד מסגנונות האדריכלות המעניינים שהביאו איתן השנים האחרונות.

באדריכלות, סגנון זה בא לידי ביטוי בדרך כלל בהתקנת רצפת בטון וחשיפה של שלד המבנה במקצועיות מלאה בחן כמו גם שימוש באלמנטים שונים משלדת הבית ומחומרי גלם טבעיים. הסגנון התעשייתי הופך את הבית שלכם ממש ליצירת אמנות ייחודית בנוף ומי שמסתכל על ביתכם מבחוץ, רואה אדריכלות מרשימה ומבפנים, האווירה של הסגנון הזה משלבת בצורה מפתיעה את החומרים השונים ואת תחושת החמימות.

 

סגנון אדריכלות מודרני 

סגנון זה מאופיין בעיקר בקווים נקיים וישרים עם צורות גיאומטריות, צבעים ניטרליים ונטייה מינימליסטית לשילוב אלמנטים שונים בעיצוב הבית. אדריכלות מודרנית באור עקיבא תכלול מראה נקי מאוד ולא עמוס, ללא אלמנטים עיצוביים נוספים באדריכלות הבית, תכנון שמתבסס בעיקר על פונקציונאליות של חללים והחבאתם של כל מה שניתן על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אדריכלות מודרנית תשתמש בחללים פתוחים רבים ובצבעים בהירים ושימוש באורה הטבעי של השמש בתוך הבית.

 

אדריכלות בסגנון רטרו

רטרו הוא סגנון עיצובי מלא חיים, צורות וצבעים בוהקים ומשלימים ולגבי אדריכלות, הוא שואב אלמנטים מתנועת הבאו האוס בעיקר אך גם מסגנונות נוספים. הרטרו משתמש באלמנטים רבים שהפכו לשם דבר בעולם האדריכלות בעשרות השנים האחרונות ומעניק להם מקום מרכזי בעיצוב הבית וכך יוצר מהבית שלכם יצירה ייחודית ואישית שיש בה המון מקום לביטוי עצמי. את הסגנון הזה, מלווים אלמנטים רבים מפלסטיק וצורות מעוגלות ושימוש במרקמים רבים ברחבי הבית כמו שילוב של פרקט עם רצפת שטיח וכדומה. 

לחצו כאן לעוד פרטים על פרקטים וטפטים באור עקיבא!

 

אדריכלות בסגנון וינטאג'

סגנון הוינטג', כמו יין, מראה על התיישנות חיובית של הדברים. הסגנון הזה בעצם מעיד על אלמנטים עיצוביים שונים שהתיישנותם מוסעפה להם חן ולא גרעה דבר. כמו למשל אלמנטים אדריכליים מהסגנון הנהוג בתקופה ההלניסטית (היוונית) של קשתות ועמודים, תקופה שהתקיימה בערך שלושת אלפים שנה אחורה! הסגנון הזה משלב בתוכו מגוון רחב של צורות, מרקמים שונים ושלל צבעים היוצרים מראה ייחודי ועתיק. מה שמאפיין את הסטייל האדריכלי הוא ריהוט עמיד, שימושי ויעיל ומחשבה על העתיד דרך התייחסות מהעבר בכל מני אלמנטים, עיצוביים ואדריכליים כאחד. אדריכלות וינטאג' מקנה לבית שלכם מראה עתיק יומין ששמור על פונקציונאליות גבוהה. 

לחצו כאן לעוד פרטים על אדריכלים באור עקיבא!

 

לסיכומו של עניין

אדריכלות היא כבר מזמן לא תחום שמכיל בתוכו רק סגנון אחד והמדריך שהרגע קראתם, חשף אתכם למספר סגנונות פופולאריים שמלווים את האדריכלות של ימינו. כשמדובר בעיצוב הבית אין ספק שבחירה נכונה של הסגנון האדריכלי תוכיח את עצמה גם שנים ארוכות קדימה ועכשיו תוכלו לגשת לאדריכל באור עקיבא עם הרבה יותר ידע והיכרות מעמיקה יותר עם הסגנונות השונים. בהצלחה!

תפריט נגישות