cropped-Sderot-removebg-preview.png

גגות רעפים, מגזין גגות רעפים

באור עקיבא

המדריך השלם לגגות באור עקיבא

גגות הם אחד מחלקי הבית שהכי נוטים לשכוח מקיומם. מי מאיתנו בכלל מרים את הראש ומסתכל על גגותיהם של הבתים והבניינים ויותר מכך, מי בכלל טורח להעמיק וללמוד על הגגות השונים בעיר חוץ ממתקיני גגות באור עקיבא? כמעט אף אחד. אך הגג הוא אחד החלקים הכי חשובים בבית שלנו. הגג שלנו הוא זה שמכסה את הבית והופך אותו מכמה קירות, למקום שכולנו הכי אוהבים להגיע אליו.

אז בשביל שתוכלו להעמיק את הידע שלכם על גגות באריאל, על ההבדלים בין גגות רעפים באור עקיבא, על היתרונות שלהם ועל כל מה שכל סוג של גג מביא איתו, הכנו עבורכם את המדריך המלא לגגות.

קצת על גגות (20 שניות קריאה. גג…)

הגג, מעצם היותו החלק העליון ביותר בבית שלנו, הראשון להתמודד עם תנאי מזג אוויר ועם טמפרטורות קיצוניות יותר וקיצוניות פחות. לגג יש גם תפקיד חשוב (מאוד) בכל הקשור למראה של המבנה כולו. אז אילו סוגי גגות קיימים?

גג שטוח – יעיל במיוחד בכך שהוא מוסיף שטח נגיש בבית. הוא גם מאפשר להוסיף עוד קומה בפשטות.

גג משופע – יעיל מאוד בניקוזם של מי הגשמים ומוסיף לסגנון הבית מראה ציורי וכפרי.

גג ירוק – גג ירוק הוא בעצם גינה שיושבת על הגג שלכם. הגינה מבודדת מעולה ומביאה המון יתרונות נוספים.

גגות בישראל לפי אזורים בארץ

ישראל היא לא מדינה גדולה אבל יש בה כל כך הרבה סוגים שונים של תנאיי אקלים. קחו למשל את האקלים שבגליל אל האקלים שבערבה, כמעט אי אפשר להאמין שמדובר בנסיעה של כמה שעות בין אחד לאחר! בגלל המגוון הרחב, באזורים מסוימים בארץ מתאים להתקין גגות מסוג אחד ובאזורים אחרים מומלץ על גגות מסוג אחר. גגות רעפים מתאימים הרבה יותר לאזורנו באור עקיבא, בנגב מנגד, גגות שטוחים דווקא יתאימו יותר. 

בניית גגות בישראל – חידושים וטרנדים 

בתחום הגגות, כל שנה מופיעים חידושים ופיתוחים. מתקין גגות באור עקיבא, תמיד מעודכן בכל הפיתוחים בתחום בשביל להעניק לכם גגות שמתאימים בדיוק לכם וממלאים את כל הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר. ניתן אפילו לראות את אופנת הגגות לפי השנים שעברו דרך שכונות העיר! 

האופנה העכשווית מחזירה את גגות הרעפים באור עקיבא ובגדול. בעשרים שנה האחרונות, בתי המדינה נבנו בעיקר עם גג שטוח. זו היתה האופנה המקובלת וכך המראה המודרני של הקווים הנקיים התחיל לצאת מהבית גם לצידו החיצוני אך כיום, אנשים רבים בוחרים להתקין גגות רעפים כתומים ולהקנות לביתם מראה ציורי וכפרי יותר.

בניית גגות הרעפים הגיעה לישראל בעקבות הבנייה האירופאית. שם, אחד מהתפקידים של הגג זה גם לנתב את מיי הגשמים ואת השלג, למטה מן הגג כדי שאלו לא ייערמו ויגרמו לקריסתו של הגג. אז האם בישראל הצחיחה ביחס לאירופה, יש באמת צורך בכך שהגג יהיה משופע? לא בכל מקום. הלא על אף היתרון של ניקוז המים, יש בגג רעפים גם חסרון אחד מרכזי שחשוב להכיר. גג רעפים יכול להיות "מלכודת חום" אם לא אוטמים אותו ביסודיות ויוצרים בידוד איכותי, לכן חשוב להזמין רק מתקין גגות רעפים באור עקיבא בשביל שהגג שלכם יותקן בצורה הטובה ביותר.

אז נכון, בישראל יש פחות גשמים אך עדיין, גגות רעפים באור עקיבא מאפשרים לכם לא לדאוג לגבי ניקוז מיי הגשם, אפילו אם החורף אצלנו קצר באופן יחסי. חשוב לציין כי גם גג שטוח נתנה בצורה כזו שמי הגשמים מנוקזים ממנו בצורה טובה אך עדיין, גגות רעפים יותר טובים בפעולה הזו.

כמה מילים על גג ירוק ("גינות גג")

גגות ירוקים הם גגות שעליהם יושבת לה גינה מלאה בצמחיה מלבלבת. גגות מסוג זה הופכים להיות פופולאריים מאוד עם השנים בעיקר בערים, שם כמות השטחים הירוקים היא מצומצמת יותר והגג הירוק מעניק לעיר כל כך הרבה. הגינה שעל הגג, מהווה תפקיד ראשי בשמירה על איכות הסביבה ובניקוי האוויר במרכזים עירוניים שם הוא הרבה פעמים מכיל כמות רעלים גבוהה יותר. אז איזה עוד יתרונות יש בגג ירוק?

  • הפחתת הטמפרטורה שנמצאת על הגג 

גינת הגג מהווה ממש חומר מבודד יעיל במיוחד ובעזרת הפחתת הטמפרטורה שעל הגג, הטמפרטורה בתוך הבניין יורדת אף היא!

  • הפחתת העומס על מערכות הניקוז והביוב

הגינה על הגג סופגת חלק ממי הגשמים ולכן מקלה מעט על מערכות הניקוז והביוב העירוניות ועל אלו שבבניין עצמו.

  • הפחתת זיהום אוויר 

צמחים סופגים את הרעלים שבאוויר ומפרישים חמצן ובכך, עוזרים בניקוי האוויר שאנו נושמים.

  • בידוד אקוסטי

גינת גג סופגת לא רק מים אלא גם את הרעשים שמגיעים אליכם מהרחוב כך שבניין שעליו גג ירוק, יהיה יותר מבודד לרעשים.

  • בית גידול לציפורים וגם תוספת של שטח ירוק

גג גינה ירוק מוסיף טבע בתוך העיר. דבורים  מאבקות את הפרחים והציפורים מגיעות לגג ואוכלות מהגרעינים של הצמחים שעליו.  גינת הגג גם מעניקה לכם עוד שטח טבעי ונעים להנות ממנו בבניין שלכם.

כמה מילים לסיכום

גגות רעפים באור עקיבא מכל סוג מאפשרים לכם לחיות בבית שלכם בצורה הטובה והנעימה ביותר בזכות איכויות הבידוד והאיטום הגבוהות שלהם, הם מנקזים את מיי הגשמים ביסודיות והם אפילו מכניסים ריאה ירוקה גם לאזור העירוני ביותר כאשר מתקינים גג ירוק באור עקיבא. עכשיו, כשאתם יודעים את כל מה שצריך לדעת על הגגות השונים ועל ההבדלים ביניהם, נותר לכם רק לפנות למתקין גגות באור עקיבא ותתחילו לבנות את הגג שלכם כמה שיותר מהר במחיר המשתלם ביותר!

תפריט נגישות