cropped-Sderot-removebg-preview.png

גרר, מגזין גרר

באור עקיבא

המדריך המלא לתקועים בדרכים!

קודם כל האם כל תקלה מחייבת עצירה? * עצרנו את הרכב בצד, מה עכשיו? *איך להפוך את ההמתנה לגרר לכמה שיותר נעימה? * האם אפשר למנוע תקלות כאלו מראש? 

 

אז דבר ראשון, אולי "מזל טוב" פחות מתאים במצב לא אידיאלי שכזה אבל אם חושבים על זה לעומק, מתוך שגרת נהיגה שקורית כל יום ביומו, להיתקע אחת לכמה שנים בצידי הדרך זו לא חוויה שקורית כל יום! להבדיל ממקרים לא נפוצים אחרים, המקרים האלו בהחלט פחות משמחים אבל כשיודעים איך להתמודד איתה, הכל יכול להיות הרבה יותר בסדר, הרבה יותר כיף והרבה יותר מהיר.

 

אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות בסיטואציה כזו, הוא לקחת רגע לעצמכם ולנשום עמוק. קחו כמה נשימות עמוק לריאות ותזכרו שעצבים לא יקדמו את הזמן מהר יותר. נסו להפוך את הסיטואציה הלא נעימה לנעימה עד כמה שאפשר, למרות העול שבלעצור את השגרה בלי הכנה מראש.

לחצו כאן לגרר אור עקיבא!

קודם כל האם כל תקלה מחייבת עצירה?

אז האם אתם בכלל חייבים לעצור עכשיו את הרכב תוך כדי נסיעה? לא תמיד! אם נדלקה נורת הדלק לדוגמא, אתם לגמרי יכולים להמשיך את הנסיעה בזהירות עד שתמצאו את תחנת הדלק הקרובה ביותר, למלא את הדלק ולהמשיך בנסיעה. אם נדלקה נורת המנוע בכתום, אתם עדיים יכולים להמשיך את הנסיעה בזהירות ולהגיע למוסך בהזדמנות הראשונה שלכם. 

 

מצבים שכן מאלצים עצירה מיידית בשולי הדרך הם כמובן מקרים של תקר בגלגל או נורות אדומות שמחייבות עצירה כמה שיותר מהירה (לא במהירות אלא תוך זמן קצר ובזהירות!). הנורות הללו הן אלו שמראות על חום המנוע, על המצבר ועל מערכת הבלמים. במידה וזה המצב, אתם צריכים למצוא מקום לעצור בו ולקרוא לגרר באור עקיבא אבל לזה כבר נגיעה בהמשך.

 

 

העצירה בשולי הדרך חייבת להיעשות בזהירות ותוך שמירה על הבטיחות שלכם. הדבר הראשון שעליכם לעשות זה להדליק את נורות האזהרה ברכב (הכפתור הזה שיש עליו משולש אדום), עכשיו משהדלקתם את אורות האזהרה, הורידו מעט את הרגל מהגז ונסו לאתר מקום בטוח לעצור בו. מקום כזה יהיה כמה שיותר מרוחק מנתיבי הכביש וכן מקום שיתר הנהגים על הכביש יוכלו לראות אתכם מספיק זמן מראש.

 

עצרנו את הרכב בצד, מה עכשיו?

בכל רכב חשוב שיהיה אפוד זוהר לעת הצורך ומשולש אזהרה, כדי שתוכלו לשמור על עצמכם. לבשו את האפוד כאשר אתם לפני שאתם יוצאים מהרכב ורק אז צאו בזהירות והניחו את משולש האזהרה במרחק מספיק מהרכב. המטרה של משולש האזהרה היא להזהיר את יתר הנהגים מהרכב שלכם שעומד לו בשולי הכביש אז חשוב שהוא יהיה גלוי עד כמה שניתן ויאפשר זמן תגובה כלומר, שימו אותו במרחק מה מהרכב. 

אם יש איתכם נוסעים נוספים, כולם צריכים לצאת מהרכב ולחכות לגרר באור עקיבא או עד לתיקון הרכב כמה שיותר רחוק ממנו כדי שתהיו בטוחים לאורך כל הזמן. 

 

אם התקלה ברכב היא כזו שאתם יכולים לתקן בעצמכם כמו החלפת גלגל או מילוי מים ברדיאטור, בדקו שיש לכם את כל הציוד לפעולה. אם לא, אין לכם באמת אפשרות אחרת, עליכם להתקשר לגרר באור עקיבא שיגיעו וייקחו את הרכב שלכם למוסך. אם אתם מתקנים את התקלה בעצמכם, וודאו קודם כל את הבטיחות שלכם!

 

אם אתם מחכים לגרר, חכו במרחק בטוח מהרכב, מצידו החיצוני של מעקה הבטיחות. אם הרכב שלכם לא יושב במקום בטוח מספיק, קראו למשטרה שיגיעו לאבטח את הרכב שלכם עד שיגיעו משירותי גרירה אור עקיבא. זכרו שהביטחון שלכם הוא הדבר החשוב ביותר בסיטואציה הזו!

 

איך להפוך את ההמתנה לגרר לכמה שיותר נעימה

לעצור בצידי הדרך זו אף פעם לא משאלת הלב הנסתרת שלנו. בשביל לגרום לעצירה להיות כמה שיותר נעימה עבורכם, הפעילו את המוזיקה בטלפון שלכם או אפילו הרימו טלפון למישהו שכיף לכם לדבר איתו עד בואו של הגרר באור עקיבא. אם יש לכם מים ואוכל ברכב, הוציאו אותם וקחו יחד איתכם לאיפה שאתם מחכים בו. אם יש מרכז מסחרי בסביבה, קנו לכם כוס קפה טעים בבית הקפה.

 

זכרו שאין לכם שום השפעה על הזמן אז את זמן ההמתנה כדאי למלא בדברים שאתם אוהבים. בדקו עם גרר אור עקיבא כמה זמן ייקח להם להגיע ותכננו לכם משהו נחמד עד שהם מגיעים. עשו סיבוב באזור. אם כבר חשוך, תהנו מהשקט, ספרו מכוניות, באמת!

לעוד פרטים על גרר אור עקיבא לחצו כאן!

 

האם אפשר למנוע תקלות כאלו מראש?

בגדול, כן ובקטן, לפעמים. את רוב התקלות אתם יכולים לגלות בשלב הרבה יותר מוקדם וכך למנוע אותם אפילו. למשל, אם תבדקו את השמן והמים ברכב בתדירות נכונה, תמנעו התחממות יתר של המנוע שיגרום לכם לעצור או מחסור בשמן שמוביל לעצירה בשולי הדרך. תדאגו למלא את הדלק שלכם לפני שהנורה של הדלק נדלקת, בתחתית המיכל מתרכזים המשקעים והלכלוכים שגורמים לדלק שלכם להיות פחות איכותי ואף לגרום לנזקים במנוע.

 

אף אחד לא אוהב להיתקע בצידי הכביש ובטח לא ללא התרעה מוקדמת. טלפון של גרר באור עקיבא טוב שיהיה לכם וגם תחזוקה שוטפת לאוטו בכלל לא תזיק. המדריך שהכנו לכם, בהחלט יעזור לכם להתמודד עם המצב המאתגר הזה. העיקר הוא לשמור על סבלנות ועל הבטיחות שלכם! 

אם נתקעתם ואתם זקוקים לגרר באור עקיבא או גרריסט עצמאי באור עקיבא צרו קשר כאן!

תפריט נגישות