cropped-Sderot-removebg-preview.png

גרר, מגזין גרר

באור עקיבא

נהיגה בטוחה – הכינו את רכבכם לחורף

מכינים את הרכב לגרר באור עקיבא! * בדיקות חורף במוסך * מבקרים בפנצ'ריה לקראת החורף * לסיכום

 

הכביש הוא לא מגרש משחקים. מאות אלפי מכוניות שנוסעות על כבישי ישראל במהירות לא נמוכה בכלל, מהווים סכנה מעצם היותם וכך כולנו. אגב, אנחנו בטוחים שאתם נוהגים לפי החוק, בזהירות ובבטיחות מרשימה אבל האם אתם דואגים כמו שצריך גם לרכב שלכם? האם אתם מטפלים בו בזמנים הנכונים ודואגים לתחזק אותו כמו שהיצרן מבקש מכם? בואו נשאל את זה אחרת, מתי פעם אחרונה מילאתם מים לרדיאטור? בדיוק. אחזקה נכונה של הרכב שלכם, מעלה את הבטיחות בנהיגה ומורידה משמעותית, את הפעמים שבהם אתם נאלצים לחכות לגרר באור עקיבא! אז לקראת עונת הגשמים שתבוא עלינו לטובה, איך מכינים את הרכב שלכם לחורף כמו שצריך?

לעוד פרטים על גרר באור עקיבא לחצו כאן!

מכינים את הרכב לגרר באור עקיבא!

לפני שאנחנו מתחילים עם כל מני בדיקות וטיפולים שמכינים את הרכב שלכם לחורף, החלטנו להתחיל עם הבלתי נמנע. גם כאשר אתם מעניקים לרכב שלכם את כל מה שהוא צריך, לפעמים תאלצו לעצור בשולי הדרך ולחכות לגרר באור עקיבא. פנצ'ר לדוגמא, הוא תקלה ברכב שבהחלט אפשר להפחית את התרחשותה אבל איש לא יכול להבטיח לכם שזה פשוט לא יקרה. אז תדאגו לכך שתמיד תהיה לכם ברכב ערכה מוכנה עם פנס ראש, מטריות, שמיכות, מטען נייד וביגוד חם. הערכה הזו תעזור לכם באותם רגעים של המתנה לגרר באור עקיבא מחוץ לרכב שלכם כי לחכות בתוך הרכב עלול להיות מאוד מאוד מסוכן.

אם הערכה הזו נראית לכם מוגזמת, סמכו עלינו ותדאגו כן לאחסן ברכב פנס ראש, מטריה ושמיכה, אפילו אחת קטנה. רק תדמיינו את עצמכם חווים פנצ'ר בגלגל ללא כל אותם מוצרים, תוך כדי שגשם זלעפות יורד עליכם בכביש לא מוכר. מטריה ושמיכה חמה יאפשרו לכם לחכות לגרר אור עקיבא בהרבה יותר שלווה ונוחות.

לחצו כאן לעוד פרטים על גרר אור עקיבא!

בדיקות חורף במוסך

עכשיו שהרכב שלכם מאובזר בכל טוב, קפצו לביקור במוסך שלכם. בכל מוסך נעשות בדיקות הכנה של הרכב לחורף. הבדיקה כוללת בדיקה מקיפה של מערכת הבלימה ברכב וכן מערכות נוספות שמקבלות משמעות גדולה יותר כאשר מגיע החורף הקר והרטוב. הכבישים הרטובים ותנאיי הראיה בחורף, מקשים על יכולות הבלימה של הרכב וכן מאתגרות את השליטה שלכם בנהיגה ולכן חשוב להתחיל את עונת החורף כמה שיותר מוכנים.

החליפו את המגבים שלכם בנוסף לבדיקת החורף. מגבי הרכב נוטים להחזיק בערך שנה כך שלקראת כל חורף, גם ככה כדאי לכם להחליפם. שימו לב שבעונת הקיץ החמה והיבשה, המגבים מתייבשים גם כן ועלולים להישבר לכם באמצע הנסיעה הראשונה בה אתם משתמשים בהם מאז בואו של החורף. אם יישברו לכם המגבים תוך כדי נסיעה בגשם, אתם עלולים לסכן את עצמכם מאוד שכן השימוש במגב מאפשר לכם לפנות את טיפות הגשם מהשמשה ולאפשר לכם לראות!

 

במדינה מתקיים כבר משנת 1967 מבצע "הכן רכבתך לחורף" בוא מתקיימות בדיקות חינמיות ברבים מהמוסכים המורשים. במבצע הזה אתם נדרשים לשלם רק על הליקויים שיימצאו!

שימו לב שבתחילת החורף עורכת משטרת התנועה מבצע מסיבי לאיתור תקלות ברכבים לקראת בואו של החורף. במבצע, רכבים שיתגלו כלא תקינים לנסיעה יורדו מהכביש מיד! כלי תחבורה כבדים כמו אוטובוסים ומשאיות, מחויבים על פי החוק לעבור בדיקה לקראת החורף אך בדיקה שכזו לקראת החורף גם ברכב בפרטי שלכם, תמנע את הצורך שלכם בגרירה באור עקיבא אז היי, למה לא בעצם?

 

בביקור במוסך, בדקו גם את מערכות המיזוג של הרכב ובפרט את פונקציית הפשרת האדים. ממש לא כיף להיכנס לרכב על הבוקר ולהקפיא את כפות הרגליים בגלל חימום שאינו עובד ובטח שלא תקין בכלל לנהוג ללא מפזר אדים. בדקו גם את תקינותם של אורות הרכב ואת נורות האיתות בשביל שתהיו מסוגלים לראות את הכביש גם בתנאי החושך והגשם. נהיגה בערפל או בסערה למשל, מחייבת נהיגה עם אורות גבוהים ותקינים, זה מציל חיים! אנחנו גם מזכירים לכם שמהראשון לנובמבר, החוק מחייב את כולנו לנהוג עם אורות דלוקים.

לחצו כאן לעוד פרטים על גרר באור עקיבא!

 

מבקרים בפנצ'ריה לקראת החורף

חשוב לבדוק בפנצ'ריה את כל חמשת צמיגי הרכב- כן, בנוסף לארבעת הגלגלים שלכם, ישנו גם גלגל הספייר שמחכה לכם בתא המטען לעת צרה וחשוב גם לבדוק את תקינותו שלו כדי להימנע מגרירת הרכב באור עקיבא. בדיקה תדירה של לחץ האוויר בכל גלגל על פי הוראות יצרן הרכב וכן בדיקה מקצועית של השחיקה שהצמיג חווה עם הזמן באופן בלתי נמנע, מבטיחים לכם נסיעה בטוחה גם בחורף. זכרו שאחת התקלות הנפוצות ביותר ברכב היא תקר בגלגל וכשהצמיג הרזרבי שלכם לא תקין, גרר באור עקיבא יהיה הפתרון היחידי שלכם.

לחצו כאן לשירותי גרירה אור עקיבא!

 

לסיכום 

אנחנו בצוות הגרירה באור עקיבא מגיעים לחלץ בכל חורף, אנשים תמימים שלא הכינו את הרכב שלהם לחורף כמו שצריך. הכנה מוקדמת ואיכותית של הרכב שלכם לקראת החורף, מצילה אתכם בצורה שאתם בכלל לא יכולים לדמיין! השמירה על הרכב שלכם בכלל בשגרה, מורידה בהרבה את המפגשים שלכם איתנו בגרר אור עקיבא וזה לא שאנחנו לא רוצים לראותכם אבל בכל זאת, לפעמים זה גם עושה טוב להתגעגע!

 

כל מה שכתבנו לכם כאן, ממש לא לוקח לכם הרבה זמן או כוח והיתרון של אותן בדיקות, מתעלה על כל רגע. בכל אופן, שמרו את המספר של גרר אור עקיבא בנייד שלכם כדי שתהיו מוכנים תמיד גם למקרה הכי גרוע. אנחנו נגיע עד אליכם כמה שיותר מהר בעיקר בעונת החורף בשביל שתחכו לנו בגשם ובקור כמה שפחות. אנחנו בגרר אור עקיבא, שומרים עליכם גם בחורף!

לחצו כאן לעוד פרטים על גרר אור עקיבא!

תפריט נגישות