cropped-Sderot-removebg-preview.png

גרר, מגזין גרר

באור עקיבא

תקלות פתע ברכב

מהן התקלות הכי נפוצות? * נתקעתם בכביש, מה עושים עכשיו? * איך נוכל לצמצם נזקים משמעותיים ברכב? * לסיכום

 

הרכב הוא אחד ההמצאות המיטיבות ביותר שאנו מכירים. הוא יושב לו שם בחניה שלנו ומחכה לנו בכל זמן שהוא, תמיד מוכן לצאת לדרך ולהביא אותנו אל כל יעד, קרוב או רחוק ועוד להביא אותנו לשם באופן הנוח ביותר, כשאנו יושבים, בחלל שהוא אישי שלנו, עם מזגן שמכוון בדיוק כמו שאנחנו רוצים ועם תחנת הרדיו המועדפת או השירים האהובים עלינו שמתנגנים להם ברקע. אבל כל היתרונות האלו של הרכב, מחייבות אותנו גם לדאוג לו ולשמור על איכות התפקוד בו. אנחנו נדרשים לשים לב ולתחזק את הרכב כמו שצריך כדי שהוא יוכל להמשיך ולהיות אותו כלי תחבורה אישי ונוח ולהביא אותנו ממקום למקום בבטחה.

אז איזה תקלות נפוצות מתרחשות ברכב? איך מתקנים אותן ואיך שומרים שלא יחזרו על עצמן ומה עושים כשהרכב נתקע תוך כדי נסיעה?

לגרר באור עקיבא לחצו כאן!

מהן התקלות הכי נפוצות?

המקרה הנפוץ ביותר והמוכר לכולנו הוא כמובן מקרה של תקר בגלגל. אין פה יותר מדי מקום למשחקים, כשהפנצ'ר מתרחש אתם נדרשים לעצור בשולי הכביש בזהירות ולהחליף את הגלגל כמה שיותר מהר וכמה שיותר בטוח. אם אתם לא יודעים כיצד להחליף גלגל או שאין לכם את הציוד הנדרש וגם אם אתם פשוט לא רוצים להחליף אותו בעצמכם, אין ברירה אלא לקרוא לשירותי גרירה באור עקיבא. טיפ קטן להימנעות מפנצ'רים- שמרו על לחץ אוויר תקין בגלגלי הרכב שלכם. בנוסף, לקראת כל נסיעה בדקו את חריצי הרכב וודאו שהם עמוקים מספיק. הרבה פעמים צמיג שחוק, יהיה רגיש יותר לתקר בגלגל.

כשל באלטרנטור הוא עוד תקלה נפוצה וכאשר הוא מתרחש, יש להגיע למוסך ולהחזיר את המצב אל כינו. תקלה במנוע היא לא התקלה הכי נפוצה אך הסבירות להתרחשותה עולה יחד עם גילו של המנוע. ברכב יש מספר נורות שנדלקות בשביל להתריע לנו על התקלות השונות ברכב ובמנוע כך שאם נורות אלה נדלקות, כדאי לנסוע למוסך ולבדוק את אותם חלקים. אם הנורות נדלקות בצבע אדום, מצאו מקום בטוח לעצור בו את הרכב בשולי הכביש וקראו לגרר באור עקיבא שיגיע לקחת את הרכב שלכם למוסך. ככה תמנעו מעצמכם תקלות מסוכנות שעלולות להתרחש תוך כדי נסיעה.

 

עוד תקלה שעלולה לקרות היא התחממות המנוע. במקרה וזה קורה, מצאו מקום בטוח לעצור בו, שימו אפוד זוהר על גופכם ועצרו בצד. פתחו את מכסה המנוע בזהירות (שכרו שהוא אמור להיות חם) ומלאו מים ברדיאטור. תנו לרכב זמן להתקרר והתחילו בנסיעה. אם הרכב מתחמם שוב, אל תשחקו משחקים וקראו לגרר באור עקיבא שיגיע לקחת אתכם למוסך.

 

כל התקלות האלו יכולות לרדת בתדירותן באופן ממשי כאשר אתם שומרים על הרכב שלכם ודואגים לתחזק אותו כמו שצריך. יש מקרים בהם אין מה לעשות והפתרון היחידי שיעזור לכם הוא לקרוא לגרר באור עקיבא וגם אז, נסו להפוך את הסיטואציה להכי נעימה שאפשר. התרחקו עד כמה שניתן מהרכב וחכו לגרר במקום בטוח. שימו מוזיקה מהטלפון או התקשרו לחברים או בני משפחה שימלאו את הזמן עד שיגיע הגרר ויפנה אתכם ואת הרכב. אם אתם בקרבה למקום בילוי או תעשייה, קנו לכם כוס קפה טעים בבית הקפה וחכו לגרר בנעימים.

לחצו כאן לעוד פרטים על שירותי גרירה באור עקיבא!

 

נתקעתם בכביש, מה עושים עכשיו?

לא משנה מה הסיבה בגללה נאלצתם לעצור את הרכב באמצע נסיעה, חשוב לעשות זאת כמו שצריך. הדליקו את אורות האזהרה והתחילו לחפש מקום שיהיה לכם כמה שיותר בטוח לעצור בו את הרכב, מקום בטוח לעצור בו הוא מקום רחוק ככל הניתן מהכביש אך עדיין מקום שנראה עבור יתר הנהגים. משעצרתם את הרכב, לבשו את האפוד הזוהר שיש לכם ברכב והניחו משולש אזהרה במרחק מהרכב שלכם כדי שהנהגים על הכביש יגיעו אל הרכב שלכם מוכנים. הנחתם את המשולש?  התרחקו מהרכב ככל הניתן. אם יש אפשרות כזו, מצאו מקום מוצל, מרוחק מהכביש, בו תוכלו לחכות לגרר באור עקיבא וחכו שם עד שהגרר מגיע. כשאתם מחכים לגרר, הכינו כבר את המוסכניקים שלכם להגעתכם כדי שתוכלו להתחיל ישר עם בואכם, את הטיפול שהרכב שלכם צריך בשביל לחזור לכביש במהרה.

 

איך נוכל לצמצם נזקים משמעותיים ברכב?

הקשיבו להוראות היצרן של הרכב אשר מודיע לכם על תדירות הטיפולים השגרתיים שהרכב שלכם צריך. שימו לב שעם גילו של הרכב, התדירות עולה. 

יחד עם הטיפולים השגרתיים של הרכב שלכם, היו בתשומת לב לכל שינוי שאתם מרגישים ברכב שלכם. כשאתם מתניעים את הרכב אתם שומעים קול מוזר? הרכב מגמגם בהחלפת הילוך? כל שינוי כזה יכול להעיד על תקלה ברכב. עדיף להגיע למוסך ולתקן את התקלה עוד לפני שהיא מתרחשת. כך לא תאלצו להיתקע בשולי הכביש ולקרוא לגרר באור עקיבא בלי הכנה מוקדמת.

 

דאגו לבדוק את השמן והמים ברכב שלכם אחת לשבועיים. אם אתם לא יודעים כיצד לעשות זאת, בקשו מהמתדלקים בתחנות הדלק השונות. בדקו גם את לחץ האוויר בגלגלים שלכם בתחנות הדלק ומלאו אותם לפי הצורך ובעיקר לקראת נסיעות ארוכות.

עוד דבר שיכול לעזור לכם לשמור על תקינות הרכב שלכם לאורך זמן הוא מילוי הדלק בתדירות גבוהה. אל תחכו שהדלק יתרוקן כי בתחתית המיכל מתנקזים לכלוכים ומשקעים שעלולים לגרום לנזק לרכב שלכם עם הזמן.

 

לסיכום

בקיצור, הרכב שלנו מאפשר לנו המון חופש ונוחות אבל כדי שהוא ימשיך להציע לנו את הנוחות והחופש האלו לאורך זמן ארוך ככל הניתן, חשוב לדאוג לו כמו שצריך. אל תיקחו את הרכב שלכם כמובן מאליו אלא שמרו עליו, כך לא תאלצו להתקשר כל שני וחמישי לגרר באור עקיבא שייקח אתכם למוסך. נכון, העובדים בגרר הם נחמדים והכל אבל הכל זאת, לפעמים זה עושה גם טוב להתגעגע!

לעוד פרטים על גרר באור עקיבא לחצו כאן!

תפריט נגישות