cropped-Sderot-removebg-preview.png

טכנאי גז, טכנאי גז מגזין

באור עקיבא

איך בוחרים טכנאי גז באור עקיבא

לבחור בעל מקצוע באופן כללי זו משימה שאין לה בהכרח דף הוראות כגון "עשה או אל תעשה"… לרוב אנחנו נבחר את איש המקצוע דווקא מסיבות שאינן בהכרח רציונאליות. כן, לעיתים אותו אחד שנראה לנו סימפטי, חייכן ונחמד הוא זה שנעדיף על פני אותו אחד שהוא אומנם "תותח" בתחומו, אך הוא לא האדם הכי סימפטי שאפשר למצוא בסביבה…

ובכן, מן הסתם שגם טכנאי גז באור עקיבא נבחר על סמך אותם שיקולים שאינם רציונליים בהכרח, אך עם זאת, חשוב לציין, כי טכנאי גז חייב שתהיה לו תעודת הסמכה מטעם משרד התמ"ת (תעודה זו מעידה שיש לו את כל הידע וההכשרה הנדרשת בתחום הגז והוא יודע ומוסמך למצוא פתרון לכל התקלות שיש בנושאי גז). כלומר מעבר לכל שיקול אחר הרי שהסמכה זו היא תנאי בסיסי שיש לדרוש מטכנאי הגז אור עקיבא. 

טכנאי גז באור עקיבא – 4 רמות שונות

ישנן ארבע רמות שונות של טכנאי גז באור עקיבא ובכלל. מהקל אל הכבד: הרמה הראשונה והשניה אלו הן הרמות של טכנאי גז אשר מוסמך לטפל אך ורק בתיקונים ביתיים ומערכות גז קטנות באופן יחסי, בעוד שהרמות השלישית והרביעית אלו כבר הרמות הגבוהות יותר – תפקידם של טכנאי הגז ברמות אלו הוא עיסוק במערכות גז מורכבות יותר ולא רק במערכות גז ביתיות (אשר נחשבות פשוטות). חשוב לציין כי טכנאי הגז באור עקיבא הינו מוסמך ומורשה ועובד על פי דרישות התקן הישראלי במקצועיות מרשימה. 

טכנאי גז רמה 1

טכנאי רמה 1 זהו למעשה הצעד הראשון אותו מקבל טכנאי גז מוסמך ומורשה. מדובר בשלב הראשון אותו יש לעבור במעלה סולם הרמות וההכשרות של תחום זה. תהליך ההכשרה מתבצע כך: תחילה, טכנאי גז אור עקיבא שרק מתחיל את התהליך, נדרש לעבור קורס של משרד העבודה כאשר בסיומו, הוא נדרש להתלוות לטכנאי ברמה גבוהה יותר וזאת למשך תקופה של חצי שנה. לאחר מכן, נדרש טכנאי הגז לעבור בחינות עיוניות ומעשיות של משרד העבודה והתמ"ת כאשר בסופה של הדרך, הטכנאי המתלמד מקבל את התעודה – וזאת בשאיפה לעלות באמצעותה בהמשך דרכו המקצועית לדרג של טכנאי גז רמה 2.

טכנאי גז רמה 2 

דרגה ברמה בסיסית זו מאפשרת פתיחת עסק עצמאי באור עקיבא אשר מחייב את אותו הטכנאי להתנסות במקביל גם בכישורים מן העולם העסקי (אותם הכישורים שמעבר לתחום המקצועי נטו – תחום הגז). רישיון זה מוגבל בטיפול בבעיות בבית ומאפשר לטפל בתשתית ובחיבורים של מערכות הגז, תיקוני כיריים, הסקות ועוד. 

טכנאי גז ברמה זו הוא אותו אחד שכבר יהיה מורשה לטפל במערכות גז מעט מורכבות יותר (לא רק אלו הביתיות אלא גם אלו של בניינים, של שכונות ומסעדות) שכן, מערכות גז אלו פועלות על ידי לחצים גבוהים יותר (עקב שימוש אינטנסיבי בגז – מה שלא קורה מן הסתם במערכות גז ביתיות). טכנאי גז ברמה 2 מציע מגוון שירותים שונים והוא יכול לקבל עבודות הן מבתים פרטיים והן מבניינים.

מה עושים כשיש בעיית גז

גיליתם בעיה בגז בביתכם? מריחים ריח חריף של גז, או אולי רק חושבים שמדובר בריח של גז? ובכן, זה הזמן להזמין טכנאי גז באור עקיבא מבלי להסס. טכנאי גז שכזה מחוייב יהיה להציג בפניכם רישיון הסמכה שכן, אם לא קיים ברשותו רישיון כזה הרי שעל פי חוק אסור יהיה לכם לשכור את שרותיו.

אגב, לכל בעל מקצוע (טכנאי גז שכזה) יש תיק איתו הוא מסתובב ובו כלי העבודה איתם הוא נדרש להגיע בזמן טיפול בתקלות וכד', אך עצם זה שאדם נראה כטכנאי, מתנהג כטכנאי, מדבר כטכנאי (וזאת על פי לבושו, על פי הציוד שאיתו הוא מגיע, על פי האופן בו הוא מדבר), ובכן, כל אלו אינם מעידים בהכרח על הכשרתו ולכן אין להניח הנחות יסוד מוטעות על סמך מראה, תחושה וכד'. לעיתים אנו טועים בהערכות אלו. לפיכך כשמדובר בנושא רגיש כל כך כמו מערכות גז, הרי ש"אין שאלה בכלל" – חובה לדרוש תעודת רישוי של טכנאי גז מוסמך – אין שום תחליף להצגת תעודת שכזו – כאמור מדובר בעניין חשוב, חשוב ביותר יש לומר!

מחירים של ביקור טכנאי גז

בכל הקשור למחירי ביקור של טכנאי גז אור עקיבא, ניתן לומר כי עלות ביקור טכנאי גז נעה בין 150 ₪ לבין 220 ₪ עבור ביקור (עלות זו מן הסתם צפוייה לעלות ברגע בו הוא יידרש לתיקון שאף יכלול חלקים שונים וזמן עבודה מתמשך מעבר לזמן הביקור הראשוני).

בנוסף, חשוב להיות ערים לעובדה כי חברות הגז הן אלו היחידות אשר יכולות לספק את מיכלי הגז לטכנאים השונים – מדובר במחירים אחידים אותם הן גובות דרך כל טכנאי הגז בארץ וגם באור עקיבא. לפיכך גם אם יש צורך בטכנאי גז בערד וגם אם יש צורך בטכנאי גז באור עקיבא, הרי שמחירי מיכלי הגז עצמם אמורים להיות די דומים באופן כללי (אם לא לומר זהים).

כמה מילים לסיכום 

תקלות אכן קורות לעיתים… כן, אלו החיים… אין מה לעשות. אך, כשהן קורות במערכות של גז, הרי שחשוב ביותר לקבל טיפול ראוי של איש מקצוע בעל הכשרה ורישוי מוסמך. כן, אך ורק טכנאי גז שיש בידיו רישיון הסמכה הוא אשר יכול לטפל בבעיה. אסור בתכלית האיסור להגרר למחשבה שניתן לחסוך כמה שקלים על ידי טיפול של אדם שאינו בעל הסמכה – שכן, שוב, בפעם המי-יודע-כמה" טיפול לא ראוי במערכת גז מהווה סכנת חיים של ממש!

תחומים רלוואנטים אחרים

טכנאי מקררים >>
טכנאי מזגנים >>
מתקין דודי שמש>>

תפריט נגישות