cropped-Sderot-removebg-preview.png

טכנאי גז, טכנאי גז מגזין

באור עקיבא

גריל גז בבית – כל מה שאתם צריכים לדעת

מי מבינינו שיש לו חצר גדולה או פרגולה מרווחת ואין לו גריל גז… ובכן, בהחלט מפספס פה משהו… והרי גריל גז מאפשר ליהנות מחווייה של צלייה איכותית, צלייה מהירה ומהנה (בכל כמות שנרצה ובכל זמן). אז אם אתם מתלבטים כבר תקופה מסויימת לגבי אופציית הבר-בי-קיו שלכם בגינה, כנראה שהגיע הזמן לממש אותה. וכן, גריל גז הינו פתרון יעיל, נוח ואלגנטי. אז מה צריך לדעת לקראת ההתקנה?

גריל גז – ישנם כמה אפשרויות חיבור

ובכן, ישנם כמה חיבורי גז אפשריים וזאת על פי בחירתו של הלקוח:

הראשון מביניהם הוא חיבור הגריל לנקודת גז קיימת (במידה וישנה כזו). במידה ואין נקודת גז קיימת, אזי נדרש להתקין נקודת גז – עבודה אשר מתבצעת על ידי טכנאי גז מוסמך באור עקיבא. התקנה שכזו מתבצעת באמצעות צינור גומי חדש ותוספת של שני ברזים שונים. אחד מהם, זהו ברז של "ניתוק מהיר" אשר צמוד לעמדת הגריל (ברז זה מאפשר ניתוק עצמאי על ידי בעל הבית המעוניין לנתקו שלא בשעת שימוש כדי למנוע דליפת גז. מכאן שברז זה ניתן להפעיל רק בזמן השימוש).

בנוסף, אפשרות החיבור הנוספת היא חיבור אשר מתבצע בתחילת שלוחת הגז – זהו המקום בו מחובר הצינור החדש ובו הותקנה נקודת גז חדשה. חיבור שכזה הוא חיבור לבלון גז בנפח של עד 5 ק"ג (כך שבזמן ההפעלה, נדרש מעבר של גז לפחות למרחק של 2 מטר בין האש לבין בלון הגז). 

ודאי שאסור לעשן באזור בו נמצא מיכל הגז. זאת ועוד, מאחר ומיכל הגז הוא בנפרד ממיכלי הגז שמחוץ לבית והוא פועל באופן עצמאי, הרי שצריך להיות במעקב אחריו (כדי לדעת מתי הוא מסתיים – לא נעים לגלות בלון ריק ברגע בו מתחיל אירוע "על האש" עם כל האורחים). 

התקנה של גריל גז

ובכן, בשום אופן אסור להתקין זאת לבד! על פי תקן הבטיחות הישראלי רק טכנאי גז מוסמך אור עקיבא רשאי לבצע את ההתקנה שכן, ללא איש מקצוע שיבצע עבודה שכזו (אותו בעל מקצוע הנושא תעודה בתוקף), ההתקנה יכולה לגרום לבעיות שונות וכמובן שהתקנה כזו היא מסוכנת ביותר! כן, גם אם זה נראה עניין פשוט להתקין לבד, הרי שבפירוש אסור לבצע זאת לבד (כאמור זוהי עבודה אותה רשאי לבצע אך ורק טכנאי גז מוסמך). 

אז נכון, אין ספק שלגריל הגז יתרונות רבים. זהו פתרון נהדר לארוחת ערב מהירה וקלילה או לארוחה עם מספר גדול של אורחים אך, יחד עם זאת, יש לזכור כי – השימוש בגז דורש יתר תשומת לב ואף ערנות מרבית! 

חשוב לדעת- טופס נורמטיבי

טכנאי גז מוסמך באור עקיבא וכמובן שבכל עיר ובכל יישוב אחר שבישראל, מחויב לחתום על טופס נורמטיבי. זהו אישור שמעיד על כך שההתקנה שהוא ביצע אכן התבצעה כנדרש (כלומר הוא בדק לחץ למשך רבע שעה – כדי לוודא שהכול עובד כשורה, הוא בדק בנוסף שאין דליפת גז בכל הקשור לשמירה הקפדנית בעניין הבטיחותי המחייב, של תחום הגז).

טופס זה הינו טופס חובה מטעם המדינה – הטופס מהווה בפועל אחריות למוצר שרכשתם. בשורה התחתונה – לאחר ביקור טכנאי גז אשר בו מתבצעת ההתקנה, חשוב לוודא כי הטכנאי אכן המתין את אותו זמן כפי שנדרש. בנוסף, יש לציין כמובן כי מלבד תעודת האחריות, הרי שהבטיחות בגז יכולה לשמור על החיים שלכם. לא משחקים בכל הקשור לגז!!! אף פעם!!

כללי הבטיחות בגז

השימוש בגריל הגז דורש שמירה והקפדה יתרה על כללי הבטיחות! זה נכון גם בעת השימוש בו וגם בכל הקשור לפרק הזמן בו מנתקים את הגריל עקב חוסר שימוש. כמובן שכאשר גריל הגז שלכם נמצא בגינה, באוויר הפתוח, הסיכון להתלקחות פוחת אך תמיד חשוב לשמור על הבטיחות.

הדבר הראשון במעלה אשר חשוב לעשות הוא לסגור את ברז הגז באופן הרמטי, במיוחד בתקופת החורף בה אין שימוש ואין צורך בצליית סטייקים כשגשום, כשרטוב וכשקר בחוץ (באותם ימים סוערים שטיפות הגשם ניתזות מכל עבר). הדבר הנוסף שחשוב לעשות הוא, שטכנאי גז יגיע להחליף את צינור הגומי אחת ל-5 שנים. זאת בכדי למנוע כמובן דליפה שמקורה בבלאי של הצינור והרכיבים השונים (בלאי מתרחש עקב שימוש בגריל וכתוצאה מחשיפה לשמש (זאת מן הסתם מעצם היותו מחוץ לבית – ולא בתוכו).

מחיר התקנת גריל גז

אז רכשתם גריל גז משוכלל ויפה ועכשיו ממתינים לטכנאי גז מוסמך על מנת שיבצע את ההתקנה? ובכן, לפני כן, חשוב כי תהיו מעורים קצת במחירים השונים… ובכן, אם נתחיל בעלות הראשונה שיש להוציא מן הכיס, רצוי שנתחיל ברכישת גריל גז שנע בין 1,200 ₪ לבין 5,000 ₪. לאחר מכן תהיה הוצאה בגין ההתקנה (כאשר התקנה בסיסית עולה 250 ₪). התקנת נקודת גז לגריל והחיבור לגריל יעלה בין 450 ₪ לבין 600 ₪ כשהמחיר כולל גם ברזים וגם צינור גומי חדש. בנוסף, מחיר התקנת גריל גז שמחובר לבלון גז נפרד יעלה בסביבות – 850 ₪ (לא כולל את כל הנלווים). כמו כן, חשוב להשקיע כסף בכל מה שקשור לבטיחות הכללית של אזור הגריל – זה שבחצר או המרפסת (בזה לא חוסכים!) 

לסיכום

גריל גז יכול להעניק לכם אפשרויות אירוח רבים והעלאה משמעותית ברמת החיים שלכם אך יחד עם זאת, חשוב להישמע להוראות הבטיחות לשימוש בגז וכמובן להיעזר בשירותיו המקצועיים של טכנאי גז אור עקיבא שיתקין לכם את הגריל החדש בצורה הטובה ביותר. תנו לעצמכם ולמשפחה שלכם להנות מארוחות משפחתיות, חוויות אירוח שונות לכם ולחבריכם ופשוט נוחות מרשימה עם גריל גז באור עקיבא.

תחומים רלוואנטים אחרים

טכנאי מקררים >>
טכנאי מזגנים >>
מתקין דודי שמש>>

תפריט נגישות