cropped-Sderot-removebg-preview.png

טכנאי גז, טכנאי גז מגזין

באור עקיבא

טכנאי גז אור עקיבא – איך נדע מתי להזמין אותו?

אם נטייל מעט אחורה במרחבי הזמן הרי שניתן יהיה להבחין כי כיריים (הכיריים במטבח כן? – אלו שפועלות באמצעות הגז), ובכן אותן כיריים הן למעשה כלי עזר מדהים שנכנס לחיינו לאחר "השיטה" הפרמיטיבית שקדמה לה –  הבערת האש, המדורה…

ללא ספק הכיריים משפרות דרמטית את איכות חיינו. עם זאת, חשוב לציין כי שימוש בגז דורש מאיתנו ערנות מרבית בכל רגע. גז הוא סכנה ממשית ויש להשתמש בו תחת כללי זהירות קפדניים. היום, השימוש בגז כולל בתוכו כבר מגוון רחב של מערכות וטכנאי גז באור עקיבא מתקין לכם את מערכות הגז בבית במקצועיות מרשימה! אז מתי נדע להזמין את טכנאי גז אור עקיבא? בואו נגלה.

מיקום בלוני הגז

בכל הקשור למיקום בלוני הגז בבית, הרי שמאז ומתמיד מיקום בלוני הגז הינו ממוקם מחוץ לבתי המגורים. מדובר בנוהל בטיחותי אשר מטרתו היא הימנעות מאחסון בלוני גז בחללים סגורים (גז אשר דולף ומצטבר במקום סגור הינו סכנת חיים משמעותית ורצינית – מספיק ניצוץ קטן במקרה כזה והתוצאה היא חמורה ביותר). גז שנדחס כתוצאה מדליפה בחדר סגור אשר בא במגע עם אש, מייצר מיידית אפקט של לא פחות מ- פצצה…  מדובר לפיכך בנוהל בטיחות מחמיר שאין עליו כל עוררין (בין אם מדובר בבית פרטי שעל הקרקע, בין עם זהו מבנה רב קומות, או אם מדובר בכל מוסד ציבורי צבאי וכו' – בכל מצב את בלוני הגז מאחסנים בחוץ באוויר הפתוח – תמיד!).

טיפול מהיר בדליפה של גז 

מכירים את זה שלפתע מישהו שואל – "מה זה הריח הזה? מה זה – זה גז?…"  זהו הרגע שבו נדלקת אצלנו מיד "נורה אדומה" בראש, וטוב שכך… כולנו חונכנו במהלך חיינו שעם גז לא משחקים. ההרגל לפיו ריח של גז מכניס אותנו מיד למצב של אי נוחות, הוא הרגל שמציל חיים.

אולי תופתעו לגלות אך, גז באופן טבעי הוא נטול ריח. כיוון שנחוצה זהירות מירבית בכל הקשור לסכנה מפני דליפתו (העלולה להביא לכדי פיצוץ חלילה), הרי זו הסיבה שחברות הגז מוסיפות לו ריח – הריח מטרתו שנשים לב לסכנה, שנדע שמשהו אינו כשורה ומכאן שנפעל במהירות המירבית.  

אם כן, אלו הן הפעולות שיש לבצע במידה ונריח ריח של גז:

  • אוורור מיידי של חלל המקום.
  • איתור מקור הדליפה וניתוקו במידת האפשר.
  • קריאה מיידית לטכנאי גז אור עקיבא.

בכל הקשור לאיש המקצוע, חשוב לציין כי טכנאי גז מוסמך הוא הכתובת היחידה אליה יש לפנות במצב שכזה והרי איש שיפוצים (שיפוצניק), קבלן בניין, או חשמלאי לדוגמא, כל אלו לא יעזרו בפתרון מצב שכזה. על כן בשום אופן אין להקל בכך ראש. אך ורק טכנאי גז מוסמך שאמון על טיפול תקלות גז (וברשותו הסמכה מרשויות המדינה) הוא כאמור בעל המקצוע היחיד אשר מוסמך לפתור בעיות מסוג זה.

מגלים דליפות דרך חשבון הגז!

הרי כל משק בית משלם את הסכום על פי כמות השימוש שבו (תתפלאו, אך ישנם משקי בית שצורכים גז בהיקף של מסעדת פועלים קטנה…) ישנם בתים מרובי-נפשות בהם הכיריים תמיד בפעולה (סיר שמתבשל לאיטו עם חמין שמשחים לו אט-אט, מחבת בה שלל טיגונים שונים, או פינג'אן עם קפה טורקי שמתבשל לו כל שעה בערך…).

אם כן, הרי שכל משק בית, כל משרד וכמובן שגם כל בית עסק של מזון יודע פחות או יותר את היקף השימוש הממוצע שלו בגז. אלא ש…. מה אם לפתע בחשבון הגז החודשי מופיע סכום גבוה משמעותית מהסכום הרגיל אותו אנו בדרך כלל משלמים? ובכן זו עשויה להיות אינדיקציה לדליפת גז בביתכם! מדובר במקרה "קלאסי" בו רק טכנאי גז מוסמך באור עקיבא (לא חשמלאי, לא שיפוצניק וכו') הוא בעל המקצוע אשר חייב יהיה להגיע כמה שיותר מהר אל המקום ולבדוק האם אכן קיימת דליפה.

במידה ויש דליפה הרי שטכנאי הגז באור עקיבא ידע לתקן את הדליפה מידית (מצד שני במידה ובדיקתו תעיד על כך שאין כלל דליפה הרי שזהו נתון עליו נוכל להסתמך מול חברת הגז – ייתכן שנפלה טעות בחישוב החשבון שאינה נובעת מדליפה.. אלא טעות "רגילה" – במקרה כזה חשוב שנהיה עם יד על הדופק ונדרוש את תיקון החשבון – כן, למה לשלם יותר??).

"אני טכנאי גז מוסמך באור עקיבא

יש לי ניסיון של כבר קרוב ל- 38 שנה בתחום" אומר לנו טכנאי גז שפגשנו. 

"אני נתקל בהרבה מקרים בהם אנשים מנסים "לסדר" בעיות לבד ואני תמיד אומר להם שבגז לא משחקים – זה סכנת חיים – זה לא משחק… ובטח שלא מתעסקים עם בעיות גז כשאין הסמכה לעניין" הוא מוסיף,

"כן, אני ממש נדהם לגלות שלא כולם מבינים את המשמעות של גז ועד כמה המגע שלו עם ניצוץ חשמלי זה קטסטרופה… אני מחדד להם כל פעם מחדש: יש לכם בעיה בבית בענייני צבע? תזמינו צבעי. יש לכם בעיה בנושא חשמל? תזמינו חשמלאי. אבל בכל הקשור לגז… רק טכנאי גז מוסמך (אבל מוסמך כן?) רק הוא שמחויב לטפל בעניין. בשום פנים ואופן לא אף אחד אחר…"

איך יודעים מתי בלון הגז לקראת סיומו

התחלתם לבשל וגיליתם שהאש נמוכה באותו חלק של הכיריים בו האש אמורה להיות גבוהה? הבישול איטי יותר ודורש יותר זמן לפתע?  ובכן כנראה שבלון הגז עומד להסתיים ולהתרוקן. במצב שכזה כדאי לקרוא לטכנאי גז באור עקיבא שיגיע ויבדוק שאכן מדובר בבלון גז שהתרוקן ולא בתקלה של מערכת הגז. במידה ובבדיקה שכזו מסתבר שאכן זהו רק עניין של בלון שנגמר לו (ולא מדובר בתקלה לשמחתנו) הרי שאותו טכנאי גז באור עקיבא הוא שיחליף את הבלון. ובכן לא תאמינו… אבל לאחר מכן החביתה שתכינו תהיה מוכנה בחצי מהזמן (ומה לגבי הטעם שלה?… ובכן, זה כבר קשור לתחום אחר…)

 לסיכום 

תקלות גז עלולות להיווצר מדי פעם. במצבים מסוג זה יש להזמין טיפול מיידי –אותו טיפול שניתן אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך. כאמור טיפול לא ראוי במערכת גז מהווה סכנת חיים – לא פחות מכך! לפיכך בכל מצב בו עולה ספק לגבי תקינותה של מערכת הגז אל תתלבטו – הזמינו טכנאי גז אור עקיבא באופן מיידי!

תחומים רלוואנטים אחרים

טכנאי מקררים >>
טכנאי מזגנים >>
מתקין דודי שמש>>

תפריט נגישות