cropped-Sderot-removebg-preview.png

טכנאי מקררים, מגזין טכנאי מקררים

באור עקיבא

טכנאי מקררים צדיק

יש להניח שחלומו של כל טכנאי מקררים באור עקיבא (בדיוק כמו של כל בעל מקצוע אחר שמעניק שירותים עד-הבית), הוא לזכות בתואר הנכסף של התוכנית "יצאת צדיק". כן, אין ספק… זהו תואר שמוכיח מן הסתם שאיש המקצוע עבר את שלושת שלבי המבחן החשובים: מחיר, אמינות, מקצועיות. בעל מקצוע שכזה יהנה ממוניטין פנטסטי שיפרוס בפניו "שטיח אדום" להמשך דרכו המקצועית. 

"שמע, התואר של יצאת צדיק ללא ספק פותח דלתות באופן מדהים" אומר לנו טכנאי מקררים באור עקיבא איתו שוחחנו בעניין זה. "כן, זה החלום של כולנו" הוא מוסיף בחיוך רחב.

יש לציין כי תחום טכנאות מערכות-קירור כגון טכנאות מקררים, דורש ניסיון רב. מדובר באותו ניסיון שמצטבר לו ונבנה עם השנים (אותן שנים בהן טכנאי המקררים צריך להעניק פתרון למגוון נרחב של תקלות מסוגים שונים). "תראה, עם השנים נוספים להם דגמים חדשים וחדישים של מקררים ויש המון סוגים היום. אתה ממש צריך להיות מעודכן ולא להירדם…" הוא מחייך "כן, תמיד ללמוד ולהיות בעניינים. כל הזמן ממשיכים ללמוד…" הוא מוסיף, הפעם בפנים קצת יותר רציניות.

חוות דעת לגבי בעל מקצוע

בעל מקצוע שברשותו אתר אינטרנט מקצועי יידרש להכניס בו ביקורות אודות השירות אותו הוא מעניק (גם אלו הטובות וגם אלו הפחות טובות). זאת, על מנת לייצר אמינות בעבור לקוחותיו הפוטנציאליים. בהקשר זה ניתן לומר כי ביקורות טובות ומוגזמות (יתר על המידה) ידליקו "נורה אדומה" ויגרמו ללקוחות הפוטנציאלים להירתע. אך עם זאת, כמובן שאם זהו המצב… (כלומר אם אכן מדובר בבעל מקצוע שמקבל חוות דעת מעולות – מכולם – כל הזמן וכל השנים …), והרי שעליו מן הסתם לשקף אמת זו שבחוות הדעת. 

איך מוצאים טכנאי מקררים 

יש לכם תקלה במקרר? המקרר התחיל להשמיע רעשים משונים? נוזלים ממנו לפתע מים והאוכל שבתוכו התקלקל?  ובכן אלו הסיבות אשר יובילו אותנו לחפש טכנאי מקררים באור עקיבא באופן מיידי.

אגב, יש לציין כי בשונה מטכנאי מוצרי חשמל אחרים, הרי שטכנאי מקררים לעיתים נדרש להגיע מיידית –  והרי שאחרת, המזון שבתוך המקרר וזה שבתוך המקפיא ייזרק לפח (זאת במידה והמקרר לא יתוקן בתוך זמן קצר). 

"כן, לפעמים מדובר במקררים שעמוסים בהרבה מאוד תבשילים… ו…לגבי מה שקורה במקפיאים… טוב, זה בכלל משהו עמוס במיוחד… במקפיאים יש לפעמים קילוגרמים רבים של בשר איכותי (ויקר מאוד)", מוסיף בדבריו אותו טכנאי מקררים באור עקיבא. "אני לפעמים מרגיש כמו אמבולנס שצריך להגיע כמה שיותר מהר בשביל להציל את האוכל שאנשים הכניסו למקרר שלהם… לפעמים באמת מספיק פתרון קליל של כמה דקות ואני מסדר את הבעיה, אבל לפעמים נדרש תיקון רציני ואין מה לעשות… האוכל נזרק לפח… אני יכול להגדיר את ככה: יש לי ניסיון של יותר מ- 30 שנה, ניסיון של תיקון מקררים באור עקיבא ובכל הסביבה… תאמין לי שכבר נתקלתי בכל המצבים…" מוסיף בחיוך אותו טכנאי מקררים סימפטי. 

אז מה נעשה כשתקלת מקרר כזו אכן נוצרת לפתע? ובכן במקרים שכאלו תמיד טוב להתייעץ עם חבר או שכן שכבר עברו מקרה דומה ואשר יוכל להמליץ לנו על טכנאי מקררים טוב ואמין (איתו כבר היה להם ניסיון). אך עם זאת, היום אנחנו כבר לא בהכרח נדרשים לקבל המלצות ממקור ראשון. היום כשיש כל כך הרבה מידע ברשתות החברתיות ובאינטרנט באופן  כללי, הרי שניתן באמצעות חיפוש קצר למצוא טכנאי מקררים מומלץ בכל איזור גיאוגרפי שרק נרצה.

האם ניסיון הוא בהכרח מקצועיות? 

יש מבינינו כאלו אשר הזמינו בעבר טכנאי מקררים שנחשב בעל ניסיון רב ומוניטין, אך כשהוא הגיע, ובכן… גילו לאכזבתם שהוא אינו מקצועי כפי שחשבו ולא פחות חשוב מזה – הרי שהוא גם לחלוטין לא סבלני. האם זה נובע משחיקה? האם זה נובע מחוסר אכפתיות? ובכן כנראה שגם וגם. בהקשר זה אגב חשוב לציין כי ניסיון אכן מהווה את הגורם המשמעותי ביותר בכל הקשור לאיכותו של בעל המקצוע, אך עם זאת לא כל מי שהינו בעל ניסיון בהכרח יהיה מקצוען…

 זאת ועוד שהרי ייתכן כי טכנאי המקררים שהזמנו יהיה בעל ניסיון אדיר אך עם זאת לא ייתן שירות אדיב  (ובכן אדיבות בכל הקשור לנתינת שירותים של תיקוני בית, זהו פרמטר חשוב ביותר. כן, זהו פרמטר לא פחות משמעותי מרמת המקצועיות…).

ומה לגבי מחירים: מהם מחירים "מקובלים" של  טכנאי מקררים?

כל טכנאי מקררים בארץ לאורך זמן יהיה בתוך טווח המחירים של "רמת המחירים המקובלת"… לדוגמא, המחיר בעבור תיקון מקררים באור עקיבא נע בין 180 ₪ לבין 500 ₪ – לא פחות ולא יותר מזה. טכנאי מקררים באור עקיבא כזה לדוגמא, שיבחר לגבות מחיר שמעבר לכך, הרי שמן הסתם לא יהיה זה שכנראה יזכה בתואר "יצאת צדיק". אך עם זאת, כנראה וכוחות השוק יגרמו לכך שלאורך זמן הוא לא יוכל לגבות את אותם מחירים גבוהים (מכיוון שכך בדיוק פועל שוק של כלכלה חופשית בעלת אפקט "היד הנעלמה" – רמות המחיר מסתדרות להן בעצמן על ידי כוחות של ביקוש והיצע). זה נכון לגבי כל תחומי החיים (טכנאי מזגנים נניח, חנות ריהוט משרדי לדוגמא, או בעסק של עיצוב פנים למשל…).

ומכאן שהעיקרון תקף כמובן גם לתחום של טכנאי מקררים.

יצא צדיק?

כאמור, הטייטל של "יצאת צדיק" בהחלט עשוי לעזור (אפילו מאוד). כן, אותו בעל מקצוע שכזה אשר זוכה לחשיפה טלוויזיונית חיובית כל כך, הוא בהחלט מה שנקרא "מסודר". אך, האם יש ערך נוסף שהתוכנית מביאה איתה:

ניתן לומר כי הערך האמיתי הוא ההבנה שמחלחלת אצל כולנו (גם לקוחות וגם בעלי מקצוע) –לפיה נתינה של שירות זו משימה שדורשת לפני הכל "להיות בן אדם".  וכן, זהו בהחלט מסר לחיים – קודם כל להיות "בני אדם", לפני הכל.

לסיום:

לקוחות בהחלט זוכרים את החיוך, את היחס ואת הגישה החיובית.

בעל מקצוע שנותן ללקוח "להרגיש בבית" (בביתו של הלקוח..), הוא כזה שמייצר לעצמו מאגר לקוחות נרחב והרבה "שגרירים"

תחומים רלוואנטים אחרים

טכנאי גז>>
טכנאי מזגנים >>
מתקין דודי שמש>>

תפריט נגישות