cropped-Sderot-removebg-preview.png

מגזין מחסן עצים, מחסן עצים

באור עקיבא

בניית בתי עץ באור עקיבא

אי אפשר להתכחש לעובדה שבית עץ הוא החלום של כל ילד. כולנו חלמנו שיהיה לנו בית עץ שנוכל לשחק בו, לארח את החברים שלנו בו ולהרגיש לכמה רגעים כמו גדולים. אז תרשו לנו לנפץ לשם אשליה, עם מחסן עצים באור עקיבא, ממש פשוט להפוך את החלום הזה למציאות! היום, הרבה יותר נפוץ לקחת את חלום הילדות הזה ולהפוך אותו למציאות גם עבורכם ולא רק עבור הילדים עם בניה של בתים שלמים מעץ! אז הכנו לכם מדריך בו הבאנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל להגשים לילדים שלכם וגם לעצמכם את החלום לבית עץ באור עקיבא!

כמה עובדות שחשוב לדעת על העץ

ניתן לחלק את העצים לבניה לשתי קטגוריות עיקריות- עצים רכים או עצים קשים. ההבדל ביניהם מתחיל בצפיפות החומר וממשיך גם למחיר, שכן לרוב, עצים קשים גדלים במשך יותר זמן מעצים רכים. במחסן עצים באור עקיבא ממליצים על בניית בתי עץ מעצים קשים בגלל שעצים קשים הם עמידים יותר בפני מזיקים ונזקי מזג האוויר, הם חזקים יותר ודורשים פחות תחזוקה. לעומת זאת, לבניה של רהיטים, במחסן עצים באור עקיבא ממליצים על עצים רכים כי הם גמישים יותר ויותר נוח לעבד אותם וליצור מהם כל מני צורות.

עצים הם חומר בידוד מעולה גם מפני תנאים של קור וגם של חום. ככה שכל מבנה שאתם בוחרים לבנות מעץ, יהיה נעים גם בחורף וגם בקיץ. גם גגות מעץ ידועים כאטומים במיוחד מה שמסיר את הדאגה שלכם מפני נזילות בחורף. חשוב לדעת כיצד להתנהל עם העץ, איך לבנות איתו נכון אך באופן כללי הבניה בעץ היא עמידה במיוחד, אטומה ומבודדת. 

עוד יתרון חשוב ואולי אפילו מאוד הוא שבתי עץ עומדים ביתר שאת מול רעידות אדמה ואנחנו לא צריכים להגיד לכם שישראל נמצאת במקום דיי משמעותי מהבחינה הזאת. בניו זילנד למשל, יש פעילות סיסמית מוגברת (יש שם המון רעידות אדמה) לכן, הבניה הנפוצה לבתים שם היא בניה בעץ.  העץ בעל גמישות שמאפשרת לו לנוע יחד עם האדמה מבלי להתפרק וליפול כמו בית עשוי לבנים או בטון. 

מה היא בניה בעץ בעצם?

בניה בעץ היא שימוש בעץ כחומר גלם העיקרי של הבניה, כלומר שהעץ הוא החלק העיקרי איתו בחרתם לבנות כל מה שתרצו. בארץ, רוב הבתים משתמשים בבטון או אפילו אבן כחומרי גלם עיקריים אך באזורים רבים בעולם, הבניה בעץ קדמה להם ופופולארית יותר מהם. בניה בעץ היא גם אקולוגית במיוחד שכן העץ מותיר פגיעה מזערית באדמה ביחס לבטון, לבנים או אבן ככה שכבר אפשר להתאהב בצורת הבניה מעץ.

אל תסתכלו על הבניה בעץ רק כבניה של בתי עץ לילדים או בתי מגורים במדינות רחוקות. הבניה מעץ נפוצה מאוד גם כאן בישראל, בעיקר לבתי הארחה וצימרים או בקתות נופש אך גם בניה מעץ לבתים פרטיים מתחילה לצבור תאוצה בזכות היתרונות הרבים שבבניה מהסוג הזה. אך עם כל היתרונות שהזכרנו ועוד נזכיר, חשוב להכיר גם את החסרונות בבניה בעץ.

מה הם החסרונות לבניה מעץ?

כמו כל דבר גם הבניה בעץ מביאה איתה חסרונות מסוימים אך עם כל חסרון יש גם דרך להתמודד. עצים קשים ואיכותיים מאוד יכולים לייקר מעט את הבניה שלכם בגלל איכויותיהם. בנוסף, עצים לרוב חשופים יותר כלפי נזקים של טרמיטים ומזיקים ולכן צריך לדעת כיצד לבנות איתם ויש לתחזק אותם כמו שצריך. הסגנון שבניה בעץ מביאה איתה הוא לרוב כפרי וחמים. ניתן לצבוע את העץ אך באופן כללי, האווירה שמביאה בניה בעץ היא חמימה וכפרית ולא לכולם זה מתאים.  

אז מה אפשר לבנות מעץ?

עכשיו כשאתם מודעים גם לחסרונות, אתם לא מאמינים מה אפשר לבנות בעץ! אתם יכולים לבנות כל מה שתרצו מחומר הגלם הנפלא הזה! כן! כל דבר שאתם רוצים! ניתן לרהט את הבית בריהוט מעץ ולהפוך את הבית שלכם לחמים ומשפחתי. בין אם זה ארונות, מיטות, שידות, דלתות וחלונות, ספריה, מסגרות, מדפים וחיפוי קירות, אפילו מטבחים! את הכל ניתן ליצור מעץ. אם אתם חדשים בעולם העץ ועדיין לא מרגישים בנוח עם שילוב העץ בבית שלכם ושלא נדבר בכלל על בניה של בית מעץ, אנחנו ממליצים לשלב פריטי עץ קטנים כמו מסגרות לתמונות, חפצי נוי או שרפרף ולראות מה תגובתכם אליהם. אתם מתחברים לצבע? אתם מרגישים שינוי באווירה בבית בחדר בו הפריט מונח? האם אתם מרגישים שבא לכם להוסיף עוד פריטים מעץ לבית שלכם? 

שילוב של עץ בבית מכניס לביתכם אווירה נעימה וחמימה יותר. אם אתם גרים בסביבה עירונית ואתם מרגישים שהחיבור לטבע חסר לכם, חיפוי קירות הבית בעץ והוספה של כמה רהיטים מעץ תשנה לכם את החוויה ולגמרי תענה לכם על הצורך להתקרב יותר לטבע בלי קשר למקום המגורים. בניה מעץ מביאה את תחושת החיבוק העוטף של אמא אדמה אל תוך החיים שלכם בצורה הטובה ביותר. 

האם צריך היתרי בניה לבתי עץ?

בישראל, אין היתרים מיוחדים לבניה בעץ אבל חשוב לבנות כל דבר באחריות ומתוך שמירה על כללי הבטיחות ולקנות את העצים במחסן עצים באור עקיבא, שם העצים יהיו איכותיים ואמינים במיוחד. במיוחד כאשר אתם בונים בית מעץ, שמירה על הבטיחות בבניה שומרת גם על הבטיחות שלכם עצמכם כמי שמתכננים לגור בבית הזה כך שזה שאין היתרי בניה מיוחדים שאתם נדרשים להוציא, לא אומר שכדאי לזלזל בבניה בטוחה. 

חשוב לציין שהעובדה כי אין היתר מסודר לבניה בעץ בהחלט מזרזת לכם את כל תהליך הבניה וחוסכת לכם עיסוק בירוקרטי מתיש אך חשוב לבחור את בעל המקצוע המתאים לעבודה. הצוות במחסן עצים באור עקיבא ישמח לסייע לכם בבחירת איש מקצוע אמין ואתם מוזמנים להגיע בכל עת ולמצוא את בעל המקצוע המתאים ביותר בשביל צרכי הבניה שלכם. 

אז עכשיו שאתם מכירים את הבניה מעץ יותר טוב, כל מה שנשאר לכם זה להגיע למחסן עצים באור עקיבא ולהתחיל להפוך את החלום שלכם ושל הילדים שלכם למציאות! 

תפריט נגישות