cropped-Sderot-removebg-preview.png

מגזין מחסן עצים, מחסן עצים

באור עקיבא

סוגי עצים ומה ניתן לבנות מהם?

בניה בעץ מוכרת לנו כבר שנים וניתן לראות את חומר הגלם הנפלא הזה כמעט בכל בית בישראל. כולנו זוכרים את החלום לבית העץ בילדות, את הנדנדות מהעץ ואת רהיטי העץ השונים. למען האמת, את המרפסת עצמה בונים היום מעץ עם פרגולות ודקים מעץ! בימינו, הבניה בעץ פורצת גבולות וניתן לבנות כמעט כל דבר מחומר הגלם הטבעי הזה ולא רק רהיטים נבחרים, אפילו בית פרטי מעץ הופך להיות יותר ויותר דבר שבשגרה! ישראל ממשיכה לצמצם את הפער מול העולם במיוחד לגבי הבניה מעץ אז הכנו לכם כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי בניה בעץ לקראת הביקור שלכם במחסן עצים באור עקיבא כדי שלא תישארו מאחור!

יתרונות לבניה מעץ

בניה מעץ לוקחת הרבה פחות זמן מבניה מבטון או אבן והיא גם הרבה יותר פשוטה כך שביחס לבתי עץ ובניה של מבנים מעץ, אנחנו ממש ממליצים לבחור בבניה מעץ או לפחות לבדוק את האפשרויות שלכם. עצים הם חומר גלם מבודד במיוחד כך שבכל יום בשנה, הבית שלכם יהיה נעים ונוח ותוכלו לחסוך גם בשימוש במיזוג האוויר בבית שלכם. עץ הוא חומר עמיד מפני נזילות אפילו יותר מבטון, אנחנו לא צוחקים! בנוסף, בניה מעץ נחשבת לבניה אקולוגית יותר שכן היא משתמשת בחומר טבעי ולכן האדמה לא ניזוקה בגלל הבניה. בתים מעץ גם ניתנים לשינוע בקלות ממקום אחד לאחר כך שתוכלו אפילו להעביר את בית העץ שלכם מקום אם תרצו וקל לשנות, להוסיף או להוריד חלקים מעץ כך שהבניה מעץ מתאימה במיוחד לדינמיות ולשינויים שבחיי המשפחה. וואו כל כך הרבה יתרונות.

חסרונות לבניה מעץ

בכל דבר טוב יש גם את הצדדים הפחות טובים והעץ לא שונה. בניה מעץ יכולה לעלות לכם יותר כסף כי מומלץ לרכוש עצים איכותיים. במחסן העצים באור עקיבא תוכלו לקבל את כל הייעוץ שאתם צריכים לקראת הבניה מעץ אך על רגל אחת נאמר שהבניה מעץ מחולקת לעצים קשים ועצים רכים. העצים הקשים עמידים לתנאי מזג אוויר ולפגיעות של מזיקים שונים, הם מחזיקים ליותר זמן ונדרשים לתחזוקה מינימלית לעומת עצים רכים, שהם אמנם עולים פחות אך נדרשים לתחזוקה רבה יותר.

בקיצור, כמו כל דבר, עצים איכותיים יותר עולים יותר. חסרון נוסף לבניה הוא שכרגע אין היתר מסודר לבניה כך שבניה בעץ חייבת להיעשות על ידי אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים במיוחד לכן מאוד מאוד חשוב בואו לקבל ייעוץ במחסן עצים אור עקיבא לגבי בעלי המקצוע שאתם רוצים שיבנו אצלכם! אם אתם בונים בעצמכם, חשוב גם כן להגיע אלינו בשביל הדרכה או ליווי לקראת הפרויקט האישי שלכם כדי שזה באמת יצליח. אל תשכחו, בסופו של דבר, כל דבר שאתם בונים מעץ ובטח כשמדובר בבית, אל תזלזלו בבטיחות שבבניה שלו! 

איך בונים מעץ?

אז כמו שכבר הזכרנו, אפשר לבנות כמעט כל דבר מעץ. כן, אפילו מטבחים מעץ הם לא מילה גסה! אבל כמו כל דבר, בשביל לבנות מעץ צריך לדעת איך לבנות. עצים הם קבוצה שלמה של מני צומח ולכן ביניהם קיימים המון סוגים של עצים שונים וכל אחד מהם הוא מעט שונה ומתנהג מעט אחרת בבניה. אנחנו נרחיב על סוגי העץ השונים בהמשך אבל כמו שכבר הזכרנו בעבר, חשוב להתאים את סוג העץ לבניה שלכם ולכן כשתגיעו למחסן עצים באור עקיבא, אנו נתאים לכם את העץ הנכון ביותר

כל דבר שאתם רוצים לבנות מעץ, חשוב לבנות עם בעלי המקצוע המתאימים לו. כן, נגר בדרך כלל הוא זה שבונה רהיטים שונים מעץ אבל אם אתם מתכננים מרפסת מעץ אתם צריכים לגשת למחסן העצים דווקא עם מתקין פרגולות ודקים מקצועי. הוספות ושינויים שונים בתוך הבית תוכלו לעשות עם שיפוצניק באור עקיבא וכן הלאה, כל דבר מעץ נבנה בצורה הטובה והיעילה ביותר עם בעל המקצוע המומחה בו.

אז איזה סוגי עצים משמשים אותנו לבניה?

עץ אלון- עץ שנפוץ במיוחד ברהיטים כמו כיסאות, שידות, שולחנות ועוד. הוא לא כל כך עמיד בכלל מפני מים והוא קצת יקר ולכן פחות מומלץ לבניה של בתים אך מבחינת רהיטים, הוא נפלא.

עץ מייפל- עץ חזק וגמיש המשמש בעיקר לעיצוב פנים הבית וגם לריצוף. העץ בעל עמידות גבוהה וניתן לבנות איתו רהיטים לבית וגם כלי נגינה! 

עץ ארז- נפוץ מאוד בזכות היתרונות הרבים והתפוצה הרחבה שלו. הוא מעניק הגנה איכותית מפני מים, חיידקים מזיקים וריקבון, נפוץ במיוחד כחומר לציפוי, ריצוף וקירוי וגם לבניה של רהיטים.

עץ טיק- עץ יוקרתי ואיכותי העמיד מפני מים, עובש ונזקים של מזג האוויר. מומלץ מאוד לשלב אותו בחדרי הרחצה והוא מתאים גם לבניה של מזנונים שידות וכדומה. הוא איכותי, יקר ומיוחד.

עץ לבנה- עץ זול יותר לעומת חבריו העצים אך בעל צפיפות מרשימה ואיכות רבה ולכן משמש גם לריהוט ובניה, ריצוף, בניה במטבח ועוד. 

עץ דובדבן- עץ איכותי ויוקרתי ממנו בונים רהיטים עמידים במיוחד ולכן הוא גם עולה יותר. ניתן לייצר ממנו ארונות, דלתות, חיפוי לסירות (!) וכלי נגינה. 

מה היה לנו פה

יש מגוון רחב מאוד של עצים שניתן לבנות איתם ולכן יש לדעת את הצרכים שלכם לעומק לקראת הביקור במחסן עצים באור עקיבא כדי שלא תתבלבלו. אז לשם מה אתם צריכים את העץ? כמה כסף אתם מוכנים להשקיע? אתם מחפשים ריהוט זול יותר או דוקא כזה שיחזיק לכם לשנים ארוכות? אתם מעוניינים לבנות מטבח מעץ או חדר רחצה? 

אם עניתם על השאלות הללו, השלב הבא הוא להגיע אלינו לבית מסחר לעצים באור עקיבא, כי אצלנו, תמצאו מקום אמין ומקצועי להתייעץ איתו לגבי החומרים הנכונים ביותר עבורכם ותמצאו גם את כל העצים שאתם צריכים בשביל כל פרויקט, שיפוץ או רהיט שאתם מעוניינים לייצר! 

תפריט נגישות