cropped-Sderot-removebg-preview.png

מגזין מטבחים, מטבחים

באור עקיבא

מטבח מעוצב באור עקיבא - כל מה שחשוב לדעת

מטבח מעוצב נשמע כמו משהו שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם. הרבה מאיתנו עוברים לבית שכבר יש בו מטבח או שאנחנו בוחרים את המטבח שלנו בעיקר על פי המחיר אבל מטבח מעוצב אישית באור עקיבא, חוסך לכם הרבה כסף במהלך הזמן ובעיקר הופך את חוויית הבישול שלכם להרבה יותר נעימה ומותאמת לצרכים שלכם ואגב, היום, אתם יכולים ליצור לעצמכם מטבח מעוצב בהרבה פחות כסף ממה שאתם חושבים! אז איך ניגשים לתכנון המטבח? מי הם אנשי המקצוע שאתם צריכים ומה הכי חשוב לא לשכוח? בואו נראה!

המטבח כמקום אסטרטגי בבית 

המטבח הוא אחד החלקים הכי מרכזיים בבית. בזמן הבישול, בוערת בו אש, המים זורמים בו, מוצרי חשמל פועלים, החלון או קולט האדים שבו מאוורר את החדר וריחות רבים ממלאים את החלל. הבישול כולל גם שימוש בחפצים חדים ובקצב עבודה גבוה. בשביל להפוך את החוויה במטבח לנוחה ונעימה, חשוב לתכנן אותו בצורה כזו שתהיה מושכלת ותכיל את כל הגורמים השונים בצורה הטובה ביותר.

האינסטלציה בתוך הקירות, צריכה להשתלב בחוכמה עם מערכות הגז והחשמל שמסתתרות בקירות לצידה וכל אלו, כאשר מתכננים אותם בצורה הנכונה, מעניקים לכם חוויית בישול מושלמת ונקיה מתקלות. אז אתם לא חייבים להיעזר במעצבת פנים ואתם גם לא מוכרחים לשכור את שירותיו של קבלן בניין שיעזור לכם בשיפוץ המטבח אבל אין ספק כי בעלי המקצוע האלו יוכלו להועיל לכם בעיצוב מטבחים באור עקיבא ובבניית המטבח הנוח ביותר עבורכם.

מנצלים את החלל

את החלל במטבח חשוב לנצל בצורה הטובה ביותר, גם אם הוא קטן אבל גם אם הוא גדול ולכם מעצבת פנים מאוד יכולה לעזור לכם אבל אתם יכולים גם למצוא פתרונות בעצמכם בביקור במטבחים באור עקיבא. אם למשל יש לכם ארון פינתי עמוק, קשה יהיה לנצל את כל המקום בתוכו בלי מגירת רשת או קרוסלה. ולכן בשוק קיימים מוצרי פרזול שונים שמאפשרים לכם לנצל בצורה מיטבית את חללי האחסון שלכם בארונות ורחבי המטבח. גם שילוב של מוטות ופתרונות אחסון יצירתיים יותר, מעצבת פנים תוכל להציע עבורכם אבל אתם יכולים גם לבד להתעניין בחנות מטבחים באור עקיבא ולראות איזה מוצרי אחסון יש במקום ומה יכול להתאים עבור המטבח שלכם.

 

מאיזה טעויות למשל אנשי המקצוע יעזרו לכם להימנע?

הסוד במטבח מעוצב הוא בעיקר מיקום נכון. המיקום של הכיריים ביחס למקרר ולכיור, חייב להיות קרוב כדי שהבישול שלכם יהיה הכי זורם ונוח. חשוב לוודא כי החלון ממוקם כך שהוא יאוורר את המטבח שלכם או שקולט האדים יוצב מעל הכיריים בגובה הנכון. לצד הכיור חשוב להשאיר מקום למתקן לייבוש כלים ואל תשכחו גם למקם נכון את מוצרי החשמל השונים. 

בנוסף, את נקודות החשמל במטבח חשוב למקם ליד המיקומים בהם יש את מוצרי החשמל שהולכים להיות מחוברים אליהם ובכך להימנע משימוש בכבל מאריך שיסתובב במשטח העבודה וחשוב גם לא להעמיס על כל נקודת חשמל, מלא מכשירים שיעמיסו על תצרוכת החשמל בנקודה הזו.

את נקודת הגז חשוב להתקין עם טכנאי גז מוסמך ומקצועי ב-ל-ב-ד! כדי שהנקודה תהיה הכי בטיחותית שאפשר ותעניק לכם שימוש בטוח במערכת הגז במטבח.

בשביל כל אלו אתם לא חייבים לקחת את שירותיו של אדריכל, אתם יכולים גם לדבר בעצמכם עם חשמלאי מוסמך באור עקיבא אבל חשוב לוודא את רמת הבטיחות ואת התקנת התשתיות כך שתהיה הכי מקצועית שאפשר כדי שתהיו בטוחים שהמטבח שלכם בטיחותי לשימוש ונשאר כזה גם לשנים רבות. הרי מאוד לא כיף לפתוח את כל הקיר חודשיים אחרי סוף השיפוץ בשביל לתקן תקלה באינסטלציה.

 

כיווני אוויר ותאורה

חשוב שהתאורה במטבח תהיה טובה. הרי במטבח מעורב גם שימוש בסכינים ובחפצים חדים ולכן חשוב לראות בצורה הטובה ביותר את משטח העבודה ואת אזורי הבישול השונים. התאורה הנכונה גם מניחה לכם לבדוק את האוכל שאתם מכינים באובייקטיביות. אור צהוב מדי יכול לגרום להרבה אכזבות לאחר שתוציאו את האוכל מהתנור ותגלו שיש לו לפחות עוד שעה להתבשל.

לגבי האוורור במטבח, חשוב שיהיו שני כיווני אוויר בחדר או לפחות, מערכת אוורור מספקת שתדאג לתחלופת אוויר מהמטבח. הבישול במטבח לא מאוורר גורם לכל הבית להיות בריח הבישולים (שזה לאו דווקא דבר רע!) אך יחד עם זאת, במטבח ישנו שימוש בגז ובמקרים של דליפות מצינור הגז, הסיכוי לנזק בציוד או בנפש, עולה משמעותית כאשר המטבח אינו מאוורר מספיק. 

אז אל תחסכו בנקודות אוורור בחלל המטבח שלכם! חלונות גדולים, מערכות אוורור ופתחים שונים שמאפשרים לכם לחתוך בצל בלי לדמוע ולדאוג לסירקולציה של האוויר במטבחים באור עקיבא!

 

ומה אסור לשכוח?

מוצרי החשמל שמשמשים אתנו במטבח לא מפסיקים להמשיך להתפתח ולפתח את יכולות הבישול שלנו. טכנולוגיות מתקדמות, ממשיכות לשפר את חיינו ולהפוך את המטבח הביתי של כל אחד מאיתנו למטבח שאפשר להוציא ממנו בישולים ברמת המסעדה! מי לפני עשור חשב שאת המטבח צריך לתכנן עם מקום ייעודי לבר המים? אז איפה תחתכו ירקות אם כל השיש מלא בטוסטרים, מיקסרים, מיקר–גל, קומקום ועוד? השאירו כמה שיותר מקום פנוי על משטח העבודה שלכם במטבח, לכו תדעו איזה מכשירים ייצאו בשנה הבאה…



לסיכום 

אתם בהחלט יכולים לעצב את המטבח שלכם בעצמכם אבל אתם יכולים להרוויח המון בשירות של בעלי המקצוע השונים. מטבחים באור עקיבא מכילים בתוכם המון אפשרויות שיעזרו לכם לעצב את המטבח המתאים לכם ביותר בין אם אתם מעצבים אותו בעצמכם ובין אם לקחתם את שירותיהם של המקצוענים. תמצאו במטבחים אור עקיבא מענה כמעט לכל צורך ותופתעו לראות את המחירים! אז למה אתם מחכים? עצבו את המטבח שלכם ותתחילו לבשל כמו שצריך!

תפריט נגישות