cropped-Sderot-removebg-preview.png

מגזין מטבחים, מטבחים

באור עקיבא

מכניסים צמחים למטבחים באור עקיבא

בין אם אתם גרים בבית עם נוף לים או לסביבה מלאת הירוק ובין אם אתם גרים עמוק בשכונות אור עקיבא שצופות אל העיר, אנשים רבים נהנים להכניס את הטבע אל תוך הבית. אלו שגרים במרכז העיר, כמהים לקצת ירוק בעיניים, לשימוש בעץ ואבן ולנגיעות מהטבע שכל כך חסרות. ולעומתם, אלו שגרים אל מול הנוף או ממש לצד החורשות והטבע באזור, עדיין שואפים להכניס מהחוץ אל הפנים ולהמשיך את הקו הטבעי הנשקף מחלונותיה, הישר אל תוך הבית ואל המטבח. 

אז איך עושים את זה בצורה הטובה והפשוטה ביותר? מטבחים באור עקיבא באים לעזרת חבר!

עושים מקום לעציצים

כשבונים מטבחים באור עקיבא, הרבה פעמים חושבים בעיקר על סוג המקרר שאתם רוצים או על מיקומם של הכיריים ואנחנו מבינים, זה בהחלט חלקים חשובים במטבח. יחד עם זאת, אנחנו מציעים לכם לא להתמקד רק בזה אלא גם באווירה שאתם רוצים שתהיה בזמן שאתם מבשלים שהיא לא פשוט חשובה בשביל איכות השימוש שלכם במטבח.

תכננו מראש מקום למדף עציצי תבלין או צמחים אחרים. מקמו את המדף בקרבה לאזור העבודה במטבח או לכיריים כך שבמהלך הבישול תוכלו להשתמש בצמחים שלכם בקלות. וודאו כי המדף חשוף מספיק לאור השמש כי תבלינים לרוב צריכים הרבה ממנה ולכן, אולי אפילו כדאי לחשוב על הרחבת אדן החלון כדי שתוכלו להניח עליו עציצים, כך שהשמש תגיע מבחוץ קודם כל לתבלינים הטריים שלכם. 

אם אין לכם הרבה מקום בקירות המטבח, או על משטח העבודה, יש גם עציצם נתלים שתוכלו להוריד מהתקרה עצמה וכך לא רק שתכניסו את הטבע אל המטבח שלכם, גם תוסיפו למטבח שלכם אלמנט עיצובי מרשים!

עציצים ובהם צמחי תבלין מועילים גם לבריאות שלכם ולאווירה הרגועה בבית ולא רק לעיצוב. לוונדר למשל, מרגיע ויוצר אווירה נעימה, אורגנו עושה פלאים לנשימה שלנו ובזיליקום מאוד מעודד תיאבון (או שאולי הריח שלו מזכירה לנו את הפיצריה השכונתית).

אתם לא מבינים כמה זה כיף (וטעים) להשתמש בתבלינים טריים כשאתם מבשלים! 

אמור לי איך נראה העציץ שלך ואומר לך מי אתה

העציצים הם בעצם רק הכלים המחזיקים את התבלינים והצמחים שלכם. עציצים מגיעים בכל כך הרבה סגנונות, מינים וסוגים. הזכרנו כבר את העציץ שניתן לתלות מהתקרה אך יש גם כאלו שתוכלו לתלות מהקיר ותוכלו גם להניח עציצים שונים ברחבי המטבח על משטחי העבודה. בנוסף, אם המקום במטבח שלכם מצומצם, אתם יכולים לתלות עציץ רחב על אדן החלון החיצונית כך שעדיין יש לכם גישה אליו עם פתיחת החלון אך שום חלק משטח המטבח לא הולך לאיבוד.

עציצים מגיעים במגוון רחב של סגנונות ועיצובים שונים ולכן כל כך קל לשלב את הצמחים בתוך המטבחים באור עקיבא. עיצוב מודרני למטבחים באור עקיבא, משלב בתוכו בטעם, עציצים מבטון או מחרסינה בצבע ניטרלי ובצורות גיאומטריות ומנגד, מטבח בעיצוב כפרי באור עקיבא יכיל בתוכו עציצם בצבעים חומים וירוקים מחומרים שונים. אתם יכולים אפילו להפוך חפצים ישנים שיש לכם בבית לעציץ! קחו סיר ישן שאתם כבר לא משתמשים בו ופשוט הפכו אותו לעציץ! כך תכניסו למטבח שלכם פריט עיצובי עם טאצ' אישי! 



צמחים להרחקת מזיקים 

צמחים רבים מוסיפים למטבח שלכם גם בזכות היכולות שלהם להרחיק מזיקים! לא משנה כמה אתם דואגים לניקיון המטבח, כנראה שיש בו עדיין שאריות של אוכל מוחבאים מתחת לארונות או בעומק המדף ולכן המזיקים נהנים במיוחד להגיע אל חדר זה בבית ולסעוד לרווחתם אבל עם כמה צמחים כמו גרניום לימוני, לימונית ורוזמרין, הנמלים פשוט לא יגיעו! 

עציץ לוונדר, קורנית, לימונית או עשב לימון, מרחיקים את היתושים, שאיש מאיתנו לא אוהב לארח ולמען האמת, ישנם המון צמחי תבלין נוספים שעושים עבודה נהדרת גם בהוספת טעם לבישולים שלכם וגם בשמירת מרחק בין המזיקים לבין המטבח שלכם. אז לא תחסכו את ההדברה?

 

קקטוסים  וסוקולנטים

אם עד עכשיו מאוד נהניתם לקרוא את הכתבה וכל הזמן פשוט חשבתם על כך שאתם ממש לא יודעים או מעוניינים לטפל בעציצים עכשיו, אז תרשו לנו לעודד אתכם, אתם ממש לא חייבים! קקטוסים וסוקולנטים הם קבוצת צמחים נהדרת ומושלמת במיוחד למי מאיתנו שלא רוצה את האחריות שבטיפול בצמח. 

צמחים מסוג זה לא דורשים שתשקו אותם כל הזמן או שתטפלו בהם יותר מדי ובטח לא שתשמיעו להם מוצארט ולכן, בשביל מי מאיתנו שפחות נהנים לטפל בצמחים אבל עדיין רוצה להכניס את הטבע אל המטבח באור עקיבא, הסוקולנטים והקקטוסים הם הפתרון הטוב ביותר! 

 

עציץ שחוסך לכם שיפוצים

אם אתם שוכרים דירה והשיפוץ שמתכנן בעל הדירה מתעכב וגם אם המטבח הזה הוא שלכם אבל אתם לא רוצים להיכנס לשגרת שיפוצים כרגע, צמחים ועציצים במטבחים באים לעזרתכם!

עציצים וצמחים משתלבים מושלם בכל סגנון של מטבח ולכן, הם מהווים פתרון כל כך טוב בשביל להסתיר פגמים בקירות או התקרה! מניחים או תולים את העציץ עם הצמח המתאים כך שזה יסתיר את הפגע וחוסכים שיפוץ קטן! 

התחשבו על התנאים שהמטבח שלכם מציע כדי שלא תשקיעו בצמח שלא ישרוד לזמן רב והתייעצו גם עם העובדים במשתלה כדי שהצמח שקניתם על מנת להסתיר את השקע השרוף או הסדק בקיר, לא ינבל במהירות ולא רק שלא יסתיר את המפגע אלא גם יהווה מפגע בעצמו.

 

לסיכום –

מטבחים בעיצוב כפרי מאפשרים לכם להכניס את הטבע אל תוך חדרי הבית בצורה הטובה ביותר אבל הם עושים גם הרבה יותר מזה! הם חוסכים לכם כסף בקניית תבלינים, מרחיקים את המזיקים מהמטבח שלכם, מפיצים ריח נעים בבית ובעיקר, מפיצים שלווה!  את הטבע אתם יכולים להכניס לבית שלכם גם בעזרת שילוב של אלמנטים מעץ ואבן במטבחים שלכם וגם הוספה של צבעוניות ירוקה וחומה עוזרת לאווירה הכפרית. כל כך פשוט להכניס קצת מן הצומח אל תוך הבית ועם מטבחים באור עקיבא אתם עושים את זה בקלות ובמחירים משתלמים במיוחד!

תפריט נגישות