cropped-Sderot-removebg-preview.png

מנעולן, מנעולן מגזין

באור עקיבא

אחזקת מנעול – כך תשמרו על מנעולי הבית שלכם לאורך זמן

המנעולים בדלתות שלנו עמידים מאוד באופן כללי – רק לעיתים רחוקות ניתקל ב"בעיית מנעול". אך, בכל זאת ישנם מקרים אשר דורשים הגעתו של מנעולן עד הבית. לרוב מדובר בתקלות של צילינדר – אותו רכיב במנעול אליו אנחנו מכניסים את המפתח. 

להלן מדריך קצר אשר יסייע לכם במניעת תקלות מנעול שונות.

אין כמו הבית…

הבית שלנו הוא קודש הקודשים עבורנו. זהו האזור הבטוח אליו אנחנו מגיעים לאחר יום עבודה בכדי להירגע, המקום בו אנחנו נמצאים עם משפחתנו וזהו כמובן גם המקום שבו אנחנו שומרים את כל חפצינו (אלה ששווים כסף וגם אלו בעלי המשמעות הסנטימנטלית).

 כן, הבית שלנו זהו המקום לו אנו דואגים (מדובר במקום פיזי ממשי אך גם בעל משמעות רגשית נרחבת בעבורנו. בית זה ממש לא רק בלוקים, דלתות וגג…).

מכאן שזו הסיבה לכך שרובנו מטפחים את ביתינו (בכדי שתהיה לנו סביבת מחיה נעימה כמה שרק אפשר – לנו ולאורחים אשר מגיעים מדי פעם). כמובן שהבית הוא גם המקום בו אנו מקיימים חלק משמעותי מפעילויות היומיום שלנו: מתקלחים בו, אוכלים בו, ישנים בו, נהנים ו… לפעמים גם רבים בו… כן, ככה זה (זה המקום של הפרטיות שלנו ומכאן חשיבותו הרבה עבורנו).

זאת ועוד, הרי שבאופן כללי אנחנו מתמסרים באופן מוחלט לביטחון הפיזי שהבית מקנה לנו. ולכן, כל כך חשוב לנו להבטיח את הביטחון שיש לנו בו (בין היתר זה כולל את תפקודם הפיזי של שער הכניסה אל הבית, דלת הכניסה הראשית, וכל פתחי הבית הנוספים).

שימון הצילינדר

בכל הקשור לשמירה על תקינות מנעול דלת הכניסה לבית, הרי ששימונו של הצילינדר אחת לכמה זמן עשוי למנוע בעיות. ניתן לשמן את הצילינדר עם תרסיס שמן ייעודי באופן ישיר. כמו כן רצוי לשמן גם את שיני המפתח עצמו (הכנסתו של המפתח המשומן אל הצילינדר והזזתו  לצדדים, תסייע משמעותית בשמירה על תקינותו של הצילינדר).

יש לציין כי פעולה זו מומלץ לבצע אחת לכמה חודשים כאשר תדירות השימון תעלה במידה ומדובר במנגנון ישן.

שחיקת מפתח

במידה והמפתח נמצא אצלכם בצרור המפתחות כבר כמה שנים טובות, סביר להניח שהוא יישחק עם הזמן (השיניים של המפתח בשלב מסויים עשויות להגיע למצב של אי התאמה לצילינדר). לכן חשוב לשמור מפתח רזרבי "שימתין ליום פקודה". בהקשר זה נזכיר כי כל מנעול מגיע עם כמה מפתחות רזרביים ולכן כדאי לשמור מפתח אחד לעת הצורך. כמו כן כמובן שתמיד ניתן לשכפל מפתח בכל מקום שמבצע שכפול מפתחות – מדובר בשירות מהיר פשוט וזול).

חסמו גישה למפתח

פריצות לבית הינם הגורם מספר אחד להחלפת צילינדרים. אם הגעתם לדירה וראיתם סימני פריצה… ובכן ברוב המקרים הפורצים מצליחים להיכנס לאחר שקיבלו גישה למפתח שלכם. 

"הסצנות האלה שיש בסרטים שמראות את דלת הכניסה לבית שבורה לחלוטין כבר לא קורות כמעט במציאות. הפורצים של היום השתדרגו… הם צריכים רק 2 דקות של גישה למפתח שלכם, ואז הם יכולים לשכפל תעתיק שלו. זה יכול להיות בסופרמרקט בזמן שאנחנו בוחרים ירקות והמפתח תלוי על העגלה… זה יכול להיות בכניסה לחדר כושר כשהמפתח שלנו לא נמצא בהשגחה וכו'… יש הרבה מצבים כאלה. הפורצים מטביעים את המפתח בפלסטלינה פשוטה או כל חומר רך אחר, ואז הם ממשיכים בדרכם". אומר לנו מנעולן מאור עקיבא.

"זאת הסיבה שאנחנו ממליצים להימנע מצרור מפתחות אחד גדול שיש בו  את כל המפתחות. עדיף לשים את המפתחות של הבית בצרור נפרד שנמצא בתא פנימי של התיק למשל",  המשיך בדבריו אותו איש מקצוע – פורץ מנעולים מאור עקיבא

הדלת נטרקה ולא מצליחים לפתוח אותה

כאן מדובר בדלת פנימית של הבית, לא בדלת הכניסה הראשית.

ובכן, ישנן דלתות שננעלות על ידי מנגנון טריקה. אז במידה והדלת נטרקה כשאין מפתח ברשותכם, לפני שאתם מחליטים לפרוץ את הדלת ולגרום ללא מעט נזקים, ולפני שאתם מחליטים לקרוא למנעולן, נסו להיכנס לכמה רגעים לראש של אחת מהדמויות שראיתם בסרטי הפעולה השונים… כן, נסו להפעיל את היצירתיות שלכם ולפתוח את הדלת בעצמכם. תתפלאו אך הדבר עשוי להתגלות כקל יותר מכפי שחשבתם.

עם זאת, במידה וזה לא יצליח לכם… ובכן תמיד ניתן יהיה להזמין מנעולן מקצועי שיגיע עד הבית ויפתח את הדלת שנטרקה (מדובר בעלות נמוכה יחסית שגם לא תיקח הרבה זמן).

רמת האבטחה שבאיזור המגורים שלנו

חשוב שנגדיר לעצמנו את רמת האבטחה שרצוייה בעבורנו. כן, ניתן לבחון על פי סביבת מגורנו את אופן האבטחה והמיגון שמקובלת באיזור. כמו כן, ניתן לראות באילו מנגנוני נעילה מצויידים בתי השכנים שלנו ובכך להתאים את עצמנו (ודלתותנו…), לאותו האזור שבו אנו נמצאים. והרי אתם לא רוצים להיות "החולייה החלשה שבשרשרת", אתם לא רוצים להיות הבית ברחוב אליו הפורצים בוחרים להיכנס מפני שהמנעול שלכם הוא זה שהכי קל לפרוץ…

בנוסף, קחו בחשבון גם מאפייני אבטחה נוספים כגון מצלמות או שערים חשמליים. זכרו שככל שעולים ברמת האבטחה גם המחיר יעלה – לכן חשוב להתקין מנגנון נעילה שתואם את צרכי האבטחה שלכם ולא מעבר לכך.

נוחות מקסימלית

עוד דבר שחשוב מאוד להתחשב בו בבחירתו של מנגנון נעילה –  הוא מרכיב הנוחות. והרי חשוב לזכור שהשימוש בדלת הכניסה של הבית הינו שימוש אינטנסיבי יומיומי.

בשוק המנעולים ישנם הרבה מאוד אפשרויות (כגון מנגנון ביומטרי, קודן, מנעול חכם, מנעול כספת וכו'). 

אך עם זאת, רצוי לבחור במנגנון אשר יתאים לנו: כזה שמשלב     גם נוחות וגם ביטחון מקסימאלי.

תחומים רלוואנטים אחרים

קבלן איטום >>
קבלן עבודות גבס >>
חברת ניקיון >>
שירותי צבע>>
מתקין דודי שמש >>

תפריט נגישות