cropped-Sderot-removebg-preview.png

מנעולן, מנעולן מגזין

באור עקיבא

פריצות לבתים זו כבר ממש מכת מדינה - אז איך מצמצמים את התופעה המטרידה?

"שמע, אין דבר כזה בית שאי אפשר לפרוץ אליו. כן, הכל שאלה של זמן ושל כלי עבודה… יש בתים שייקח פחות זמן ויש כאלו שיותר, אבל תכלס לכל בית אפשר לפרוץ…" אמר לנו פורץ מנעולים מאור עקיבא אשר שוחחנו איתו בנושא.

עם זאת, בהחלט ניתן להוריד באופן די משמעותי את הסיכויים שיפרצו דווקא אל הבית שלכם. הבית שלנו הוא הרי מבצרנו – יש בו את כל חפצינו האישיים ועל כן החשיבות הרבה לנסות ולשמור עליו עד כמה שרק ניתן.

דאגו להצניע את המפתחות שלכם

"היום הגנבים והפורצים כבר לא שוברים את החלון ונכנסים דרכו… (למה להם להתאמץ?…), הם כבר הרבה יותר מתוחכמים היום… הם משכפלים את המפתח שלכם בלי שאתם שמים לב…" הוסיף בדבריו אותו מנעולן מאור עקיבא.

אם כן, בכדי למנוע זאת, חשוב להשאיר את המפתח שלכם במקום שאינו בהישג ידם של אחרים (אם אפשר אז שתמיד יהיה בכיס, בתיק או בכל מקום שצמוד אליכם). והרי לפורצים מספיקות רק כמה שניות בהן הם משכפלים את המפתח שלכם. 

להשאיר מפתחות בחוץ – כן או לא

לא. ממש לא. פורצים הרי מכירים את כל המחבואים האפשריים והרי שאם אתם יכולים למצוא את המפתח שמוחבא בחוץ, אז סביר להניח שגם הגנבים ימצאו (זהו הרי "המקצוע" שלהם – הם כבר ראו את הכל).

"לא תאמין, הפורצים פשוט עוברים מבית לבית ומחפשים מפתחות מתחת למרבד שבכניסה, בתוך העציץ, מעל המשקוף או בכל מקום אחר… כן, כל מה שנדמיין הם כבר כנראה מכירים ממקרים אחרים", הוסיף בחצי חיוך אותו מנעולן מאור עקיבא.

אם כך, כשאתם מחוץ לבית פשוט כדאי להיות עם המפתח עליכם. כמו כן בכל הקשור למפתח נוסף לעת חירום, הרי שכדאי למסור אחד כזה לבן משפחה או חבר קרוב שאתם סומכים עליו. זכרו, האדם אשר מחזיק במפתח שלכם הוא זה שמחזיק למעשה בכל תכולת הבית שלכם…

היו מודעים לחפצים שלכם

והנה משהו שרבים מאיתנו יופתעו לגלות: מקרים בהם חפצים נגנבים לנו מבלי שאנחנו מודעים לכך… האם ייתכן שהחפצים שלכם נעלמים ולא שמתם לב? 

נסו מדי פעם לעשות סדר בחפצים החשובים או היקרים שלכם. כך תוכלו לגלות מקרי פריצה מהר יחסית. כלומר, במידה ואכן הייתה פריצה בדירתכם תוכלו לפנות למשטרה ובכך להגביר את הסיכויים שייתפסו את הגנבים. ו… כנראה שכך תוכלו גם למנוע פריצות עתידיות – כאלו שייתכן ולא הייתם שמים לב אליהן (פורצים שנוקטים בטקטיקה של "מנות קטנות" שגונבים כל פעם קצת, עשויים הרי לחזור לביתיכם). 

הוספת מנעול נוסף או שדרוג מנעול סטנדרטי

ייתכן שרק מנעול אחד אינו גורם לכם לתחושת ביטחון (זו שכל כך הייתם רוצים). והאמת? האמת היא שבכלל לא מדובר בדבר מופרך. והרי פורצים מחפשים עבודה קלה – כן, ככל שהמנעול שלכם פשוט וקל לפריצה הרי שגדלים הסיכויים שהם יבחרו דווקא בביתכם…

מכאן שבהחלט סביר שאם פורץ יראה כי הבית נעול בשני מנעולים או שעבודת הפריצה עשויה להיות מורכבת, הרי שהוא יזנח את "הפרוייקט" ויעבור אל עבר יעד אחר (יעד קל יותר).

אגב, כדאי לשים לב למנגנוני הנעילה אשר מקובלים באזור המגורים שלכם. אם בבתים שבשכונה ישנם מנעולים מתקדמים, מנגנוני נעילה מתוחכמים (או כמה מנעולים וכמה מנגנונים), מצלמות אבטחה בשטחו החיצוני של הבית או אפילו שערים חשמליים, הרי שניתן כפי הנראה, להסיק מכך על כמות הפריצות שבאיזור ולפעול בהתאם.

נועלים את הבית. תמיד!

כן גם אם אתם "רק" יורדים לסופרמרקט לרבע שעה, גם אם זה רק טיול קצר עם הכלב לחמש דקות סביב הבניין, או שזו קפיצה קטנה לשכן בקומה שמעל, הרי שחשוב מאוד לנעול את הבית!

ישנם הרבה מאוד פורצים אשר מעוניינים לגנוב מהבית את מפתח הרכב לדוגמא או את הארנק שלכם. בהרבה מאוד בתים, חפצים אלו מונחים מן הסתם בקרבה לדלת הכניסה בכדי שלא יישכחו מאחור ביציאה לעוד יום עבודה… וקח למעשה לאותו פורץ נדרשת רק חצי דקה של "עבודה" בה הוא לוקח את המפתח או הארנק וממשיך בדרכו עם חיוך שמרוח על שפתיו …

כמו כן, גם כאשר אתם בתוך הבית תמיד חשוב לוודא שהדלת נעולה, אבל אין צורך להגזים בכך (אין צורך בשלושה מנגנונים נפרדים שיהיו נעולים כאשר אתם משחקים עם הילדים בתוך הבית – אחד יכול להספיק).

מה עושים כשיוצאים לחופשה

כשאתם נמצאים בחופשה, דאגו שחבר או שכן ייכנסו אל הבית פעם בכמה ימים למשך כמה דקות בודדות (ידליקו אורות, יצפו בטלוויזיה, ידברו בטלפון ובאופן כללי ידמו חיים שגרתיים שיש בבית…), כך פורצים אופציונליים יקבלו את הרושם שמתנהלים חיים בבית ויוותרו על הפריצה.

כמו כן, הרי שבמידה ולא מתאפשרת הגעה שכזו (של חבר או שכן), הרי שמומלץ יהיה להשאיר רדיו או טלוויזיה שפועלים בתוך הבית וגם אחת או שתיים ממנורות הבית אשר יישארו דלוקות .                                                  בכל הקשור להשארת האור והשארת מכשירי החשמל פועלים, הרי שמדובר בעלות זניחה ביותר אל מול התועלת (צמצום אפשרויות הפריצה אל הבית, בזמן שאתם לא נמצאים בו).

לסיכום

בעזרת כמה כללים פשוטים יחסית, הרי שניתן לצמצם את תופעת הפריצות (והרי כל אחד שייאמץ הרגלים אלו יפחית בכך את אפשרות הפריצה לביתו).

בשורה התחתונה – הרבה יותר קל למנוע פריצה מאשר להתמודד איתה אחרי שהיא כבר קרתה. במידת הצורך, תמיד תוכלו להזמין מנעולן באור עקיבא שיסייע בהתקנת מנעול תקין, בהחלפת צילינדר, או בתוספת מנגנון נעילה נוסף (אמצעים אלו יעזורו לכם לשמור על ביתכם בטוח – עד כמה שניתן).

תחומים רלוואנטים אחרים

קבלן איטום >>
קבלן עבודות גבס >>
חברת ניקיון >>
שירותי צבע>>
מתקין דודי שמש >>

תפריט נגישות