cropped-Sderot-removebg-preview.png

מנעולן, מנעולן מגזין

באור עקיבא

מנעולנים – מה הם עושים בעצם ?

אם יצא לכם להיתקע מחוץ לבית או לחוות רגע מתסכל כמו מפתח שנשבר לו בתוך חור של מנעול, כנראה שכבר יצא לכם להיתקל בעבודתו של מנעולן. אז מה בעצם הוא עושה? איך הוא עושה זאת ומה הם שאר המקרים בהם מזמינים שירות כזה של מנעולן באור עקיבא?…

מנעולן אמין – זהו השלב הראשון

לרוב מנעולנים מוציאים מהמשטרה תעודת יושר – כזו אשר מראה שאין להם עבירות. אתם יכולים לבקש מהמנעולן להציג לכם אחת כזו. כן, בדיקה שכזו בהחלט תוסיף לכם שקט נפשי שאתם יכולים להיות בטוחים בעבודתו של אותו מנעולן ספציפי.

עדיין לא בטוחים? ובכן, בנוסף אתם יכולים לקחת מהמנעולן את שמו המלא ואת מס' תעודת הזהות שלו כביטחון – כך ניתן להבטיח כי במידה ותהיה פריצה אצלכם (חלילה), הרי שתוכלו במקרה שכזה לתת את הפרטים לגורמי המשטרה ובכך לדעת כי המנעולן ייבדק על ידם. זו בהחלט פעולה לגיטימית (ולא… זה ממש לא הופך אתכם לפרנואידים מדי…). 

במקביל, הרי שישנן גם פעולות אמון הפוכות – נהוג שהמנעולן יבדוק את הקשר שלכם אל הדירה שאליה הוא עתיד לפרוץ… כן, בהחלט סביר שלפני שירות הפריצה, המנעולן יבקש מכם חוזה דירה או ציון כתובת בתעודת הזהות (וזאת על מנת לוודא כמובן שמדובר בדירה בה אתם מתגוררים). ואגב במקרים מסויימים אם אין לכם את המסמכים הנ"ל הרי שהמנעולן עשוי לבקש מהשכנים שיעידו על כך שאתם אלו אשר באמת גרים באותה דירה (זו שאליה אתם מבקשים שיפרוץ). אם המנעולן שלקחתם עושה זאת, כנראה שחשוב לו למנוע פריצות שלא כדין. יש להניח שזו פעולה שנוצרה עקב ניסיון של פורץ מנעולים באור עקיבא שכבר ראה דבר או שניים במהלך הקריירה שלו…).

ובכן, ביססנו אמון, מה הלאה?

אם כן לאחר תהליך קצר של בדיקות, אפשר להתחיל לעבוד! מנעולנים למזלנו הרב, נותנים שירות מהיר. הם למעשה "המקדונלד'ס" של בעלי המקצוע. הרי ברוב המקרים הלקוחות שלהם לחוצים להיכנס או לצאת מהבית (והמנעולנים בהחלט יודעים לעשות את עבודתם באופן זריז). אבל, בהחלט חשוב לציין כי עבודה מהירה של מנעולן אינה מעידה בהכרח על מקצועיותו. 

מה יעיד על מקצועיותו של פורץ דלתות?

 ובכן, מנעולן מקצועי יודע לאבחן את הבעיה במהירות ולפתור אותה ביעילות. הרבה בעיות ייפתרו בהחלפת צילינדר פשוטה. עם זאת, יהיו מקרים בהם המנעולן יפרוץ את הדלת אך ימליץ לכם להחליף את המנעול כולו (או את מנגנון הנעילה). מנעולן מקצועי באור עקיבא יעשה את העבודה בצורה נקיה ולא נזקים. באופן גורף ניתן לומר כמעט בודאות כי אם מנעולן מציע אחריות על עבודתו, הרי שניתן לסמוך על רמת מקצועיותו.

החלפתו של הצילינדר

במקרים בהם המנעולן מחליף צילינדר, הרי שניתן לבדוק את מקצועיותו באופן בו מתבצעת העבודה. והרי פירוק הצילינדר מהדלת צריך להיעשות בצורה "נקיה" וכמובן שמבלי לגרום לנזק מיותר בדלת. מנעולן מקצועי יכול לפרק ולהרכיב צילינדר חדש בפחות מעשרים דקות! בנוסף, כדאי לשים לב שהצילינדר החדש אכן מגיע מקופסא סגורה ושאתם מקבלים את כל המפתחות אשר שייכים לצילינדר זה. כמו כן, יש לציין כי המנעולן מאור עקיבא אמור לפתוח את הקופסא (הסגורה) מולכם ולהראות לכם שהצילינדר אכן חדש "מהניילונים".

 מומלץ לשאול אודות סוג הצילינדר והדגם ולעשות בדיקה אינטרנטית זריזה לגבי מספר המפתחות שערכת הצילינדר כוללת. כן, אמנם ביססנו אמון אבל אף פעם לא מזיק להיות בטוחים מדי…

החלפת המנעול

המנעול הוא כל מערכת הנעילה השלמה אשר מורכבת בדלת שלכם. הצילינדר הוא רק חלק מהמנגנון אך מדובר ברכיב הידוע ביותר (כי רוב הבעיות נפתרות על ידי החלפתו). 

עם זאת, במידה והבעיה היא במנעול כולו או בחלק אחר של המנעול, אתם בהחלט יכולים להרגיש מיוחדים – שכן כאמור, תקלות במנעול מתרחשות לעיתים רחוקות בלבד.

יש לציין כי מנעולים הינם מוצרים עמידים ביותר (תקלות בהם מתרחשות רק במידה והמנעול ישן מאוד). ברוב המקרים הרי שבעיה במנעול לא תדרוש את החלפתו אלא רק את ניקיונו או שימונו של המנגנון. 

תיקון מנעול ייקח כנראה יותר זמן מהחלפת צילינדר פשוטה בגלל שזו פעולה אשר דורשת את פירוק המנגנון כולו (הזמן והתשלום על תיקון מנעול משתנה לפי סוג המנעול והדלת בה הוא מותקן).

החלפת מנגנון הנעילה

ובכן, אם החלטתם להחליף מנגנון נעילה, שימו לב שהתחום מלא בחידושים. ניתן להוסיף מנעול על המנגנון הקיים ובכך לייצר נעילה כפולה לדלת  – ניתן להחליף את המנגנון לכזה שיפתח את הדלת עם קוד, עם טביעת אצבע או אפילו באמצעות הנייד שלכם. 

לכל אחד מאלה ישנם כמובן גם יתרונות וגם חסרונות, אנו ממליצים קודם להבין בדיוק מהם הצרכים העיקריים שלכם ורק לאחר מכן לבחור בהתאם את המנעול. מנגנון נעילה ביומטרי לדוגמא יחסוך מכם גם את נשיאת המפתח, גם את הלחץ הנובע מהדאגה (מאיבוד אפשרי של המפתח…) וגם יבטיח שכל אחד שנכנס בדלת, הוא אכן "בן-בית"…

מצד שני, במנגנון שכזה קיימים רק מספר ספציפי של טביעות אצבע שמתאפשרות לפתיחת המנעול.  כמו כן, עם הגיל, הרי שתביעות האצבע הופכות למטושטשות. בנוסף, ידיים רטובות (מגשם נניח) עלולות לעכב את הכניסה לבית ואם אתם מגיעים עם אורחים – רק אתם אלו שתוכלו לפתוח את הדלת מבחוץ… 

לסיכום

מנעולנים מקצועיים באור עקיבא יכניסו אתכם הביתה במהירות ויעשו את העבודה בצורה יעילה ונקיה (בלי נזקים מיותרים). תוכלו להתייעץ איתם לגבי האפשרויות הנרחבות של מנגנוני נעילה ותוכלו לסמוך עליהם שהפרטיות שלכם נשמרת.

הבית של כל אחד מאיתנו הוא "ארמונו הפרטי". כולנו רוצים לוודא שהבית בטוח ושאנחנו בשליטה לגבי מי שנכנס ומי שיוצא ממנו. בכדי לוודא זאת, חשוב להיות בטוחים לגבי "שער הכניסה לארמון". עם זאת, חשוב שגם יהיה נוח להיכנס ולצאת מהבית – וזאת על מנת שלא תרגישו כאילו אתם פורצים לכספת השמורה בעולם בכל פעם שאתם רק "קופצים" לקנות לחם וחלב…

תחומים רלוואנטים אחרים

קבלן איטום >>
קבלן עבודות גבס >>
חברת ניקיון >>
שירותי צבע>>
מתקין דודי שמש >>

תפריט נגישות