cropped-Sderot-removebg-preview.png

עבודות גבס, עבודות גבס מגזין

באור עקיבא

קבלן עבודות גבס – בעל המקצוע שעושה בעבורך "קסמים"

היום כולם כבר יודעים – עבודות הגבס הן הפתרון המושלם כאשר רוצים לחלק את החלל (זה שבבית, במשרד או במפעל) או, כאשר רוצים לעצב מחדש את המבנה. והרי עבודות הגבס הן מהירות פשוטות וקלות. עד לא מזמן יחסית, הרי שהיו משתמשים בבלוקים ובבטון בלבד (עניין שדרש כמובן זמן רב, עבודה קשה ועלויות בנייה גבוהות יותר).

לצורך כתיבת מאמר זה התייעצנו עם קבלן עבודות גבס באור עקיבא אשר שפך מעט אור אודות המוצר המדהים הזה הקרוי "גבס"… (המוצר אשר באמצעותו בהחלט ניתן לומר כי העוסקים במלאכה מייצרים קסמים…) ובכן, הנה מעט מידע בכל הקשור ל: סוגי הגבס הקיימים כיום בשוק, סוגי העבודות שניתן לבצע באמצעותם ועוד נושאים הקשורים לבניה בגבס באור עקיבא ובכלל: 

סוגי לוחות גבס

למרות שמבחינה חיצונית כל סוגי הלוחות נראים כמו משטח לבן ופשוט, הרי שלמעשה קיימים מספר סוגים של לוחות גבס שמיועדים למטרות שונות. אומנם סוג הגבס לא משפיע מהותית על ביצוע העבודה, אך חשוב להכיר את סוגיו השונים בכדי לקבל את התוצאות הרצויות. הנה:

לוח גבס בצבע לבן- זהו הלוח הסטנדרטי והפשוט (מיועד לעבודה רגילה).

לוח גבס בצבע ורוד- זהו לוח גבס עמיד בפני אש ומיועד לבניה באזורי טמפרטורות חום גבוהות (כמו מטבח וכו').

לוח גבס  בצבע ירוק- זהו לוח עמיד בפני לחות (לכן מיועד לבניה באזורי רטיבות כמו חדר המקלחת).

לוח גבס בצבע כחול- זהו לוח עמיד בכל תנאי מזג האוויר ומיועד לבניה חיצונית.

"חשוב לציין" הדגיש קבלן עבודות הגבס באור עקיבא איתו דיברנו – "שהבחירה בלוח הגבס המתאים חשובה מכמה סיבות: גם למראה הסופי, גם לעמידות של הקיר וגם לעניין של עמידה בתקנים. כשמבצעים עבודה במוסדות ובעסקים גדולים לדוגמא, בחירה לא נכונה של לוח גבס יכולה בקלות להביא לשלילת רישיון. כן, זה חשוב מאוד להקפיד על זה (מכל הבחינות)" הוא מוסיף. הנה הם היתרונות הרבים ומנגד גם  כמה חסרונות (בכל זאת יש כמה), של הבניה בגבס:

יתרונות הבניה בגבס באור עקיבא

בידוד רעשים וחום – 

בנייה בגבס מאפשרת שימוש בחומרים שמוחדרים בין הלוחות ובכך ניתן להגיע לבידוד טרמי (חום) וגם בידוד אקוסטי (רעש).

מהירות עבודה –

השימוש בגבס לבניית מבנים מקצרת את זמן העבודה משמעותית לעומת בניה בבלוקים ובטון. לכן אם קיים צורך בשיפוצים, בחלוקה של חדר, או בשינוי של מבנה הקירות, והרי שקיר גבס יעשה את העבודה במהירות גבוהה.

משקל הגבס – 

לוחות הגבס הינם בעלי מסת משקל נמוכה. היתרון בא לידי ביטוי בעיקר בעבור אותו בעל מקצוע (קבלן עבודות גבס) אשר בעבורו מדובר בנתון משמעותי ביותר (פחות נסיעת משקל לקומות גבוהות לדוגמא, זהו יתרון עצום).

מאפשר דינאמיות – 

בחלוף הזמן ייתכן כי צרכי המשפחה שבבית ישתנו – על כן קיר גבס מאפשר קלות יחסית בייצור חלוקת חלל שונה – בהתאם למצב הרצוי (בניגוד לבניית בלוקים בה העניין דורש עלויות והתעסקויות מורכבות הרבה יותר).

חומר גמיש –

קיר הגבס הינו חומר גמיש יחסית מכאן שניתן לעצב באמצעותו מגוון גדול של מוצרים כמו ספריות, כוורות וכד' (וזאת בין היתר כיוון שמתאפשר ליצור באמצעותו משטחים מעוגלים).

קל לצבועו אותו –

קיר הגבס הנו בעל מרקם חלק. תכונה זו הופכת אותו לחביב עבור שיפוצניקים ובעבור אותו צבעי לדוגמא אשר יידרש לצבוע אותו (בהחלט מדובר בשיפור תנאים עבור בעלי המקצוע אשר עוסקים בצביעה ובסיוד).

 ירוק וידידותי לסביבה – 

הגבס מבוסס על חומרים ירוקים וטבעיים. הוא אינו פולט רעלים ולא פוגע בסביבה. הדבר נכון כמובן כל עוד מדובר בגבס בעל תו תקן כפי שנדרש.

עלות  –

 תתפלאו (או שלא) והרי על אף כל היתרונות הרבים אשר הוזכרו מעלה, הרי שהעלות של בניה בגבס באור עקיבא אינה יקרה כלל – והיא שווה בעבור כל כיס. 

חסרונותיו של הגבס:

הוא פגיע –

כן, קיר הגבס הינו בעל מרקם רך ולכן הוא פגיע יותר (עם זאת את הגבס קל הרבה יותר לתקן). 

עמידות במים – 

רוב לוחות הגבס אינם עמידים במים (למרות ש… כיום קיים סוג מסוים של גבס שכן עמיד במים…)

נשיאת משקל כבד –

בניגוד לקיר הבנוי מבטון ומבלוקים על קיר הגבס אי אפשר לתלות או להתקין אביזרים כבדים (אם כי… גם לזה יש כיום פתרונות שונים… של חיזוקים שניתן לבצע).

ובכן, טוב לדעת שגם חסרונותיו של הגבס הם כאלו אשר ניתן להתגבר עליהם כיום… ובכך הרי שניתן לומר שזהו מוצר שכמעט ואין לו חסרונות.

סוגי העבודות שניתן לבצע בגבס – ועלותן

כעת, לאחר שסקרנו מהם היתרונות והחסרונות של שימוש בגבס, ובנוסף הכרנו את סוגי לוחות הגבס אשר קיימים, הרי שנוכל להבין אילו עבודות גבס באור עקיבא ניתן לבצע באמצעותו:

הנמכת תקרה –

הנמכת תקרה נעשית על ידי הוספה של לוח גבס לתקרה ובכך למעשה מתאפשרת הנמכתה…  שימוש זה מתבצע בעבודות של: התקנת מזגן מרכזי בהן הגבס מסתיר את מערכת המיזוג ואת כל החיווטים אשר קשורים בה. שימוש נוסף בהנמכת תקרה, נעשה לצורכי עיצוב פנים. תקרה מונמכת בחלט מאפשרת יצירה של אלמנטים עיצוביים וצורות שונות. 

לוחות הגבס נתלים מהתקרה ולכן חשוב שיתקנו באופן מקצועי ובטיחותי. הנמכת תקרה שכזו תעלה בין 300 ₪ ל 350 ₪ למ"ר. כמובן שהמחיר יעלה באם תבחרו להוסיף תאורה נסתרת, מפסק חשמלי מסויים או אם תרצו עיצוב מקורי שאינו סטנדרטי.

תקרה אקוסטית – 

בחללים גדולים עם תקרות גבוהות הרי שנוצר הד. עניין זה עלול להפריע בכל הקשור לאיכות הקולות והצלילים שבחדר. לשם כך, נוצרה התקרה האקוסטית אשר מטרתה לספוג את ההדים ואת הרעשים (ובכך להתאים את האקוסטיקה לחלל). עלות תקרה אקוסטית הוא בין 250 ₪ ל- 300 ₪ למ"ר. המחיר משתנה בהתאם לסוג האריחים ומורכבות ההתקנה.

ובכן,

בין אם אתם לקראת שיפוץ כלשהו בבית, בין אם אתם לקראת עבודות חשמל במשרד, או שללא כל קשר ברצונכם בכלל להעניק לסלון הישן קצת שינוי "מרענן", הרי שבניה בגבס אור עקיבא, הוא האמצעי שיעשה בעבורם קסמים (והרי בהקשר זה בהחלט ניתן לומר שקבלן עבודות גבס, הוא בעל המקצוע שיעשה בעבורכם "קסמים").

תחומים רלוואנטים אחרים

קבלן איטום >>
חברת ניקיון >>
שירותי צבע>>
שירותי מנעולן >>
מתקין דודי שמש >>

תפריט נגישות