cropped-Sderot-removebg-preview.png

טפטים/פרקטים, מגזין טפטים/פרקטים

באור עקיבא

ההבדלים בין פרקט עץ לפרקט למינציה

אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שהחלטתם להתחדש ברצפת פרקט משגעת לבית שלכם ואתם מנסים לחקור קצת בנושא. בתור חובבי פרקטים רציניים, אנו מבטיחים לכם שאתם הולכים להנות כל כך עם הפרקט החדש! אז רגע לפני שהבית שלכם מתחדש ברצפת פרקט מהממת, יש כמה דברים שחשוב לדעת, בכל זאת, לא כל יום מגשימים חלום!

אז כן, בחרתם להחליף את רצפת הבית ברצפת פרקט אבל איזה פרקט? עץ מלא? למינציה? איך בוחרים? מה ההבדלים? מה הכי מתאים למה שאתם מחפשים? את התשובות לכל השאלות הכנו לכם כאן במדריך כדי שבאמת תוכלו להיות שלמים עם ההחלטה ולדעת שקיבלתם אותה כשכל הידע אצלכם!

מה זה פרקט למינציה?

פרקט הלמינציה הופך להיות יותר ויותר פופולרי עם השנים בזכות מחירו הנמוך ועמידותו הנפלאה. בתהליך יצירת הפרקט, מעבדים שבבי עץ טוב טוב, מצמידים אותם לחומרים נוספים שעוזרים להקשיח את המשטח ואז מתאימים את היריעה לשימוש ברצפה. כמובן בשביל להעביר תחושה של עץ, השכבה העליונה בפרקט תהיה בדוגמת עץ וכך המראה הכפרי שמביא איתו הפרקט מעץ מלא, נשמר גם כאשר אתם בוחרים בפרקטים מלמינציה. פרקט מלמינציה, בגלל שכבות ההגנה הרבות שהוא כולל בתוכו, מחזיק להרבה זמן ומאפשר רמת תחזוקה נמוכה יותר מאשר פרקטים אחרים וכן מחירו נמוך יותר שהרי הוא עשוי באופן תעשייתי יותר. 

מה זה פרקט מעץ?

פרקט מעץ מלא לעומת פרקט הלמינציה, מלווה את בתינו כבר הרבה זמן. ליתר דיוק משנת 1684 הפרקט מעץ מלא משמש כרצפת הבתים השונים והוא לא הולך להיעלם. פרקטים מן הסוג הזה, עשויים מעצים מלאים בלבד, שבפני עצמם משמשים חומרי גלם ובידוד נהדרים ולכן כל כך מתאימים לשימוש כרצפה בבתים שלנו. פרקטים מעץ מלא מעניקים לכל חלל אווירה חמה ונעימה תוך כדי הנראות המרשימה שלהם שמכניסה לכל חדר גם סגנון עיצובי מרשים ומעורר קנאה. בתוך הפרקטים מעץ מלא, ניתן למצוא מגוון רחב של עצים שמשמשים למטרה הזו ולכן המגוון בפרקטים מעץ מלא נותר רחב כאשר כל עץ מגיע במחיר שונה.

מה אורך החיים של כל פרקט?

פרקט עץ, כאשר שומרים על אחזקתו באופן הנכון, מחזיק מעמד גם עד חמש עשרה שנים באיכות מעולה. את הפרקטים מעץ יש לתחזק ולשמר ביותר תשומת לב מאשר פרקטים מלמינציה בגלל שחומר הגלם שלהם הוא, כמה מפתיע- עץ! העץ ניזוק מחשיפה ממושכת למים ועלול להיכתם בקלות ממגוון רחב של חומרים, חיות מחמד עלולות לשרוט אותו והחשיפה לשמש גם עלולה לגרום לצבעו לדהות אבל לכל אלה יש תשובה אחזקתית פשוטה ולכן פשוט חשוב להישמע להוראות מתקין פרקטים באור עקיבא ולשמור על הפרקט ואיכותו. לעומתו, פרקט הלמינציה יכול להחזיק גם עשרים שנה ויותר ואחזקתו היא הרבה יותר פשוטה. גם פרקט הלמינציה עלול להינזק מאותם הדברים אך בדרך כלל אחזקתו תהיה פשוטה יותר ולמען האמת, המחיר הנגיש שלו גם מקל על הצורך להחליף אותו במידה וזה המצב.

גם לפרקט מעץ וגם לפרק מלמינציה יש שכבת בידוד שנועדה לשמור על חייו של הפרקט אבל בפרקט הלמינציה, שכבה זו היא עבה יותר ולכן הוא יותר מוגן. בגלל הצורה הטבעית והאותנטית של פרקט העץ, הוא פחות מוגן מפרקט הלמינציה ולכן לפעמים יהיה מומלץ להימנע מרכישת רהיטים שעלולים לפגום בפרקט, למשל כאלו עם רגליים דקות או רהיטים כבדים שדיירי הבית נוטים להזיז בשגרה.

מה העלות של סוגי הפרקטים?

אז כמה בעצם עולה אותה הגשמת חלום לרצפת פרקט באור עקיבא? פרקט למינציה יהיה ברוב הגורף של המקרים זול יותר מפרקט מעץ מלא ומחירו ינוע בין 50-150 ₪ למטר רבוע של פרקט מסוג זה. המחיר הנמוך נובע מכך שייצור פרקט למינציה, לוקח פחות זמן מפרקטים מעץ מלא ומכיל חומרי גלם זולים שמורידים גם הם את המחיר. לעומת זאת, פרקט מעץ מלא באור עקיבא מושפע מאותם משתנים בדיוק אך לכיוון השני. מחיריו נעים בין 300-700 ₪ למטר רבוע, ולפעמים אפילו מגיעים למחוזות גבוהים יותר. טווח המחירים הרחב נובע בעיקר מכך שיש מבחר עצים שניתן לייצר מהם את הפרקטים וכל עץ מציע מחיר שונה עבור הפיכתו לפרקט שתמיד חלמתם עליו. בסופו של דבר, התחושה ברגליים ובלב היא זו שמשפיעה על הבחירה שלכם אבל כמובן שלעלות הפרקטים יש מקום משמעותי בקבלת ההחלטה.

איך מתחזקים את הפרקטים השונים?

כמו שכבר ציינו, פרקטים משני הסוגים דורשים מכם לתחזק אותם לאורך השנים כדי לשמר את איכותם הגבוהה. פרקט מעץ מלא הוא רגיש למגע עם מים או לחות וכן מחשיפה ארוכה לשמש. מזיקים שונים עלולים להוריד גם הם את איכותו אך כל אלו לא פוסחים גם על פרקט הלמינציה יש לשמור. יש להקשיב להוראות של מתקין פרקטים באור עקיבא וכך לשמור על איכות הפרקט שלכם לאורך זמן, לא משנה באיזה פרקט בסוף בחרתם.  

את הפרקטים יש לשטוף עם חומרי ניקוי מיועדים לפרקטים וממש לא עם דלי מים. בנוסף, בשביל לשמור על הפרקט מומלץ להוסיף תחתיות סיליקון לרהיטים כבדים כדי שאלו, לא ישרטו את הפרקט. ועוד דבר, אם יש לכם חיות מחמד וילדים קטנים, קחו בחשבון שהם עלולים לגרום גם הם לנזק בפרקטים. בסופו של דבר, פרקט הוא לא דבר זול לתחזוקה אבל כל היתרונות שהוא כן מביא איתו, יכולים להיות שווים את זה בהרבה!

לסיכום, 

רצפת פרקט היא חלום של הרבה אנשים. העץ שצובע את הרצפה, מכניס לכל חלל אווירה נעימה יותר, יוקרתית יותר ועוטפת. אז נכון, יש להתנהל מול רצפת הפרקט בצורה הנכונה אבל ברגע שמתרגלים לאחזקה שהפרקטים מצריכים, אפשר בקלות להנות מהאיכויות הרבות שהם מביאים איתם. הקשיבו למתקין פרקטים באור עקיבא ותוכלו במהרה להנות מרצפת הפרקט החדשה שלכם בבית!

תפריט נגישות