cropped-Sderot-removebg-preview.png

מגזין צבעי, צבעי

באור עקיבא

איך בוחרים צבעים לבית באור עקיבא?

לצבעים יש השפעה עלינו, על המצב רוח שלנו ועל ההרגשה שלנו לכן כאשר אנו ניגשים לצביעת הבית שלנו באור עקיבא, כדאי להתחשב בהשפעות השונות של הצבעים ולא ישר לצבוע לפי תחושת הבטן. סוג ההשפעה הראשון שחשוב להכיר בו זה ההשפעה הסובייקטיבית. כלומר, המחשבה, הזיכרונות והגישה של כל אדם ואדם לצבעים שונים ממקומות אישיים של חוויות שונות מהחיים. השפעה תרבותית- כל תרבות מביאה איתה משמעות לצבעים השונים. למשל הצבע הלבן מאפיין טוהר וניקיון בתרבות שאנו מכירים ולכן נהוג לצבוע בלבן אירועים שמחים כמו חתונה ומנגד, באסיה הרחוקה, הלבן מסל דווקא אבלות ונהוג ללבוש בגדים בצבע זה בלוויות, אותו צבע מכיל הרבה פרשנויות. האחרונה היא השפעה ביולוגית- ההתייחסות שלנו לצבעים נעשית גם ממקום אבולוציוני שעזר לנו בהתפתחות המין האנושי ועדיין משפיע עלינו בצורות כאלו ואחרות.

השפעות אלו ממשיכות ללוות אותנו בכל רגע ובכל יום ולכן בבחירת צבע לבית שלכם, חשוב לקחת אותן בחשבון הרי חדר עם קירות בצבעים שמעודדים לחץ מבחינה ביולוגית, כנראה לא יביא איתו רוגע ושלווה. לפני כל עבודת צבע חשוב להתייעץ עם צבעי באריאל כדי לקבל את חוות דעתו המקצועית והמדריך שהכנו לכם פה, חושף אתכם למשמעויות הצבעים השונות כדי שתוכלו לבחור נכון יותר בעבורכם.

באיזה דרכים ניתן לשלב צבע בצביעת קיר?

כשניגשים לצבוע חדרים בבית לא צריך להתחייב לצביעת כל הקיר וניתן להעניק לחלל נגיעות צבעוניות ברמות שונות במספר דרכים. הדרך הרגילה והמוכרת היא לצבוע קיר אחד או כמה קירות בצבע שבחרתם. כמות הקירות שתצבעו תלויה בדומיננטיות של הצבע, במבנה החדר וכמובן, במטרה שחדר זה אמור להביא. למשל בחדר השינה שלכם תוכלו לצבוע רק את הקיר הצמוד לגב המיטה בצבע חמים שמעודד תחושת רוגע. 

דרך שניה להכניס קצת צבע לבית היא לצבוע רק פס מרוחבו של הקיר או רוחבו. הדרך השלישית שבחרנו להציע לכם לשילוב צבע בחדרים שלכם היא לשלב את הצבע עם טפטים מתאימים. בסלון תוכלו לצבוע קיר אחד בצבע חרדל בהיר ולשלב טפט גיאומטרי באותו הצבע או טפט שמציע עלים חומים ברצועה ספציפית מהקיר ובחדר הילדים אתם יכולים לבקש מהצבעי באור עקיבא לצבוע את כל הקירות בתכלת ועל קיר אחד תדביקו טפט של דגים או ספינות.

בוחרים את הצבע המתאים

לצבע יש השפעות רבות על המוח האנושי ועל התפיסה שלנו. חלק מהצבעים משפרים את רמת הריכוז והערנות, צבעים יכולים לעודד או לדכא תיאבון (כן) ויש צבעים שאפילו משפיעים על רמות לחץ הדם שלנו! לכן כשאתם בוחרים להכניס צבע לבית שלכם, חשוב לא ללכת על "עיוור" ולבחור את הצבעים האהובים עליכם בלי שאתם מבינים את המשמעויות שכל צבע מביא איתו. את ההסברים המלאים תוכלו לקבל ממעצבת פנים מקצועית ובוודאי שבשיחה מקצועית עם צבעי באור עקיבא.

מה המשמעות של כל צבע?

אפור- האפור הוא צבע ניטרלי ולכן מתאים גם למשחקים של צבעים כאשר הוא הבסיס וצבעים נוספים משתלבים יחד איתו. הוא מאפשר ממוקדות ומעודד ריכוז ומתאים במיוחד לחדרי עבודה, רחצה או שירותים.

סגול- הסגול הוא צבע שמביא איתו הרגשה מלכותית, תחושת בריאות והוא מוריד לחץ דם ונוטה להרגיע כשמשתמשים בו נכון. יחד עם זאת בגלל היותו צבע דומיננטי, עדיף לתת ממנו נגיעות ולא לצבוע חדר שלם בסגול.

כתום- כתום לפעמים זכור כצבע ילדותי יחסית שעלול להרתיע חלק מהאנשים, אבל מדובר בצבע אופטימי שמשפר את הביטחון העצמי ואת מצב הרוח, מביא להתלהבות ואף מעודד תיאבון. לכתום גוונים רבים ולכן ניתן לשחק עם רמת הדומיננטיות שלו בבית. לרוב הצבע גם יביא לאווירה נעימה ועוטפת בזכות צבעו החם.

צהוב- הצהוב מעורר שמחה ואופטימיות, הוא מתקשר עם החשיבה והגיון, מעודד יצירתיות ומסייע לזיכרון. הוא מכניס הרבה אור לבית ולכן מומלץ להשתמש בו בחדרים חשוכים אך גם חשוב לא להגזים כי הוא עלול להוות מעמסה לעיניים כאשר צובעים איתו חלקים גדולים מהקירות. 

אדום- הצבע האדום מעורר תשוקה, תיאבון וערנות, אך מבחינה ביולוגית הוא גם משדר סכנה ובהתאם, עלול להעלות את לחץ הדם והסטרס. לכן אם אתם רוצים להכניס בביתכם נגיעות אדומות, כדאי להתייעץ עם צבעי באור עקיבא לגבי המיקום של הצבע והכמויות המתאימות. גוונים מסוימים של האדום יכולים להכניס הרבה חמימות לבית ולכן אם כבר להשתמש בו, רבים בוחרים בסלון ובאופן נקודתי או במטבח.

ירוק- ירוק הוא הצבע הנפוץ בטבע ולכן מסמל צמיחה והתחדשות. הירוק משפיע על המוח עם רוגע, יציבות ואפילו בריאות ולכן אנו מזהים אותו בהרבה בתי חולים. את הירוק תוכלו להכניס לכל חדר בבית מבלי לחשוש ויש גם כל כך הרבה גוונים של ירוק, שאתם ממש יכולים להתפרע איתו.

כחול- הכחול משדר למוח תחושה של רוגע והפחתת לחץ, הצבע הכחול מוריד את לחץ הדם ואפילו מעכב תיאבון. אל תפחדו להשתמש בכחול אך זכרו כי זהו צבע קר במהותו ולכן, בחדרים סגורים, קרים מטבעם או נטולי חלונות, אולי כדאי להימנע מהשימוש בו.

אז איך בוחרים מכל זה?

ובכן, אנחנו לא יכולים לבחור במקומכם ולכן בחרנו רק לתת לכם את הכלים הנכונים לבחירה. הידע שחשפנו בפניכם כאן, יחד עם ייעוץ מקצועי של הצבעי באור עקיבא, אתם יכולים למצוא את הדרך הכי טובה להכניס קצת צבע לחיים בתוך קירות הבית בצורה כזו שתתאים בדיוק למה שאתם אוהבים ולציפיות שלכם מכל חדר וחדר ברחבי הבית. אל תפחדו להכניס צבע לחדרי הבית, זכרו שכאשר עושים את הדברים מתוך מקום של ידיעה, הם הרבה יותר פשוטים ונכונים. אז למה אתם מחכים? תכניסו קצת צבע הביתה!

תפריט נגישות