cropped-Sderot-removebg-preview.png

קבלן איטום, קבלן איטום מגזין

באור עקיבא

שיטות לאיטום גגות באור עקיבא

בינינו, לפעמים ישנו זמן כזה – שבו רובנו מבינים שהגיע הזמן לקצת סדר בבית… זהו מן רגע כזה של שינוס מותניים… רגע שבו מבינים שהגיע הזמן לקצת שיפוצים

גג הבית הוא ששומר עלינו מפני נזקים ומפני גשמים שיורדים (אם לסירוגין או ללא הפסקה). להיות בבית שקירותיו נרטבים, או שבמרכז הבית נחה לה שלולית גדולה או גיגית שאוספת את כל הטיפות אליה, זה בכלל לא נעים. אז פונים לקבלן איטום באור עקיבא ומתחילים את המלאכה – לא לפני שבוחרים להשקיע זמן, כסף וכן… גם הרבה סבלנות. שיטות רבות יש לאיטום הגג (על ידי איש מקצוע המתמחה באיטום גגות באור עקיבא ומתמצא בכל חומרי איטום באור עקיבא).

הקדם תרופה – לפני בוא המכה…

הקיץ זו התקופה הטובה ביותר לבצע שינויים שדרוגים ושיפוצים. כן, רגע לפני בואו של החורף (נכון גם לאיטום גגות באור עקיבא). לפיכך, חשוב שנכין את הקרקע ונבצע את הבדיקות רגע לפני שטיפות הגשם יהפכו לחלק אינטגרלי מביתנו. קבלן איטום באור עקיבא שעוסק שנים באיטום גגות, יעשה שיפוץ שיצריך אורך רוח מכיוון שהבית יתמלא באבק (וממש ישנה את צורתו לזמן קצר), כשהמטרה הנעלה היא איטום הגג בזמן שחם ויבש בחוץ כך שהעבודה תתבצע בצורה מהירה ויעליה. חשוב להקדים תרופה למכה – חשוב לטפל בכל הבעיות בבית ובפרט בגג, כדי שנהנה מהחום שבפנים כשקר בחוץ.

הכנת הגג לחורף בקריית שמונה

החורף בישראל הוא חורף קצר – מדובר בעונה שהיא קצרה יחסית לקיץ, אך כשהוא מגיע, הוא מברך אותנו בגשמי ברכה שאחריהם אנו קוצרים את הפירות ונהנים באביב ממקומות שטופי מים ולא מעט ירוק וצבעים בעיניים… אך לא בגשם עיסוקנו, אלא בבעיות שהוא מביא איתו (שהן מן הסתם באחריותנו). הבעיות המוכרות והנפוצות הן בהצפת ביוב, רטיבות בקירות ואיך לא? גגות דולפים – אלו הם הגגות שמותירים אותנו חסרי אונים מאחר ולא ניתן לטפל ברטיבות כשיש גשם זלעפות בחוץ, אך בהחלט ניתן למזער את הנזק בזמן הפוגה. קבלן איטום אור עקיבא מבצע עבורנו עבודת איטום מקצועית, נכונה ואיכותית  כזו שתהווה פתרון מידי לבעיית הרטיבות.

מוצאים פתרון לבעיה

לכל בעיה יש פתרון?  ובכן בבעיית רטיבות נשתדל למצוא את הפתרון הנכון ביותר – לכן, חשוב לבחור בחומר לאיטום גגות באור עקיבא לא הזול, לא היקר וגם לא הקל ולא הקשה..  אלא הנכון ביותר לגג שלנו. קודם כל, נצטרך להכיר את תשתית הגג שלנו וללמוד קצת על השיטות הפופולריות (ואלו המתקדמות יותר) על מנת שנדע מה נכון בעבורנו. שיטות רבות ומגוונות ישנן לאיטום באור עקיבא – לפיכך ככל שנעמיק בכל שיטה, נדע את המונחים בהם ישתמש בעל המקצוע. 

אז מה זה יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות הן "שטיח" שמגן על הגג שלנו. בדיוק כמו השטיח בכניסה לבית – זה שמשמש חיץ בין לכלוך הנעליים של באי הבית לבין הרצפה (כך הרצפה נשארת נקייה בעוד כל הלכלוך נספג בשטיח עצמו). ובכן, כך גם  בכל הקשור ליריעות איטום אלו אשר עשויות מפולימר ביטומני (פותח באמצע שנות ה-70) כשעד לאותה תקופה השתמשו בזפת כדי לאטום גגות, פתרון פחות איכותי ופחות נוח, אשר מותיר ריח חזק… קבלן איטום אור עקיבא מבצע את האיטום באמצעות הלחמה של אותן יריעות ביטומניות אשר עומדות בתו התקן של מכון התקנים ובעלות צבע אפור לבן, כך שהן תהפוכנה ליריעה גדולה שמכוסה בחומר שנקרא אגרגט (תפקידו להגן על היריעה כולה מנזקי השמש ולנזקי החורף). זו השיטה המומלצת ביותר, הפופולרית  וגם הכי יקרה לרוב. עם שיטה זו ניתן לפתור את הבעיה מיד לאחר שפוסק הגשם אך שוב, היא צריכה להתאים כמו "כפפה" לגג שלכם כי אם לא, יש להתקדם הלאה לשיטה הבאה הנכונה לאיטומו של הגג.

זפת – ובכן, מדובר בשיטה ישנה שעובדת

שיטת איטום גגות על ידי זפת שחורה הייתה מאוד פופולארית לאורך השנים עד לאמצע שנות ה-70 והייתה לשם דבר ואולי אף לפתרון היחיד לאיטום של גגות בישראל. בעיקר בכל הקשור לבנייני מגורים גדולים. שיטה זו עדיין מככבת, עקב כך שמדובר בשיטה היותר זולה (אם כי מיושנת ודורשת תחזוקה שנתית, מה שדורש עבודה רבה במהלך כל השנה מהרגע בו הגג נאטם בשיטה זו). קבלן איטום אור עקיבא לרוב ישתמש בשיטת איטום גגות באור עקיבא בגגות אשר יש בהן קולטי שמש, דודים ומזגנים. חשוב לציין שהאחריות על עבודה בשיטה זו היא בין 5-3 שנים זאת מפני ש: נדרש לסייד את הזפת בכל שנה פן היא תיסדק מנזקי השמש שגרמו ליובש. 

מהו חומר איטום אקרילי

חומר איטום אקרילי זו משחה פלסטית לבנה כזו אשר מורחים או מתיזים על תשתית הבטון של הגג. שיטה זו פחות מומלצת. זאת מכיוון שהיא אינה אוטמת לחלוטין את הגג מפני הגשמים מעצם אי עמידותה למים – מה שיכול לגרום להתקלפות החומר האקרילי ולחדירה של מים לגג. חומר איטום אקרילי מתאים לגגות עם זוויות שיפוע חדות, גגות קטנים וגגות חדשים. שיטה זו הינה שיטה זולה ביחס ליריעות הביטומניות אך מנגד מדובר בשיטה יקרה יחסית לזפת.

ומהו חומר פוליאוריטני?

ובכן, חומר פוליאוריטני לאיטום גגות קטנים ומרפסות או בכינויו הידוע  – "המסטיק", הוא חומר של  הדבקה שמייצר אטימה. מדובר בשיטת איטום גגות באמצעות חומר שיש לו יכולת הידבקות טובה אל תשתית הגג ויכולת גמישות גבוהה המאפשרת כיווץ ומתיחה בהתאם למתרחש. חומר פוליאוריטני הינו חומר אשר מתפשט במהירות (ממש כמו שלולית מים שמוצאת דרכי מילוט על ידי חדירה לנקבים פנויים ויוצרת רטיבות – הרי שבמקרה זה החומר יוצר איטום תרמי נגד חדירת מים לתוך הבתים). עבודה בשיטה זו לפעמים יקרה יותר משיטת איטום של גגות באמצעות יריעות ביטומניות אך, מה לא נעשה בשביל לקבל חורף שקט, חם, נעים?… 

ובכן,

איטום גגות באור עקיבא זהו עולם שלם של שיטות חומרים וכד' (כל שיטה וכל חומר, מתאימים לתשתית אחרת כך שנדרש להיוועץ עם קבלן איטום אור עקיבא מקצועי ומנוסה כדי לדעת מה מתאים לתשתית שלנו).

תחומים רלוואנטים אחרים

קבלן עבודות גבס >>
חברת ניקיון >>
שירותי צבע>>
שירותי מנעולן >>
מתקין דודי שמש >>

תפריט נגישות